Mostovci su danas u Splitu predstavili svoju strategiju o turizmu, odnosno smjernice za politiku održivog razvoja hrvatskog turizma čiji je autor voditelj Savjeta za turizam te stranke Đani Bunja.

​​Predsjednik Mosta​ i​ saborski zastupnik Božo Petrov​ je rekao​ da znaju kako turizam znači život za brojne građane jer u Hrvatskoj više stotina tisuća ljudi živi od turizma i ako želimo da nam bude održiv trebamo zaštititi javni prostor od prekomjerne gradnje.

​”Trebamo omogućiti da javni prostor bude dostupan svima. Tu posebno mislim na javne plaže. Trebamo napraviti da obiteljski turizam bude nosivi stup i hrvatska turistička priča, te kroz turizam poticati domaću proizvodnju te omogućiti porezno rasterećenje tim ljudima”, kazao je Petrov.

O očuvanju prostora i kulturne baštine govorila je saborska zastupnica Marija Selak Raspudić​ koja je objasnila kako se Mostova turistička strategija zasniva na održanju tog prostora, na njegovom planiranju u skladu s potrebama zajednice i na omogućavanju dostupnosti tog prostora svim građanima turističkih mjesta.

​”Nažalost danas u Hrvatskoj svjedočimo sve većoj devastaciji prostora zbog čega je bitna njegova zaštita​. Nedavno su izglasane izmjene Zakona o prostornom uređenju koji omogućava da Vlada odlučuje na koji će se način investirati, kao i kako će se upravljati prostorom. O tome treba odlučivati lokalna zajednica i to treba čuvati za buduće generacije”, izjavila je.

Prostor je shvaćen isključivo kao resurs na kojem će se privremeno obogatiti​ podobni, rekla je Selak dodavši da se protiv toga u Mostu oštro bore kao i protiv izmjena Zakona o pomorskom dobru koji će omogućiti i održati elitizam plaža koje će biti dostupne samo onima koji imaju dublje džepove.

​Autor strategije Đani Bunja je rekao da Most predlaže zaštitu​ prostora kao najvrjednijeg nacionalnog resursa od njegove daljnje devastacije​,​ upravljanje javnim prostorom kao općim dobrom​ tako da bude dostupno lokalnom stanovništvu i turistima bez zapreka​.

Uz to predlaže i valorizacij​u​ obiteljskog smještaja kao hrvatske turističke priče​, poticanje obiteljskog smještaja kako bi korist od razvoja turizma imao hrvatski čovjek i lokalna zajednica​, ​te mjere za poticanje domaće proizvodnje i porezno rasterećenje, posebno malih poduzetnika​.​

“U Hrvatskoj imamo 335 ​tisuća​ kuća​, odnosno stanova i apartmana​ ili vikendica za odmor​. Obiteljski smještaj doprinosi hrvatskom turističkom identitetu i ima razvojni potencijal koji treba adekvatno koristiti.​ Bitno je reći i da se 25 posto turističkog prometa ostvari u domeni sive ekonomije​”, prisnažio je.