KTC OTVARA NOVU POLJOLJEKARNU I VRTNI CENTAR

Povodom otvorenja nove poljoljekarne i vrtnog centra  u bivšoj križevačkoj tiskari te novim investicijama u vidu plastenika u Sokolovcu, porazgovarali smo s predsjednikom Upravnog odbora KTC-a Ivanom Katavićem. U vrlo ugodnom i otvorenom razgovoru glavni direktor najpozitivnije priče križevačkog poslovanja odgovorio nam je na niz pitanja oko novih investicija te se osvrnuo na dosadašnji rad tvrtke.

U petak na prostoru bivše tiskare u Križevcima otvarate veliki vrtni centar i poljoljekarnu, koliko će imati kvadrata, parkirališnih mjesta i zaposlenih?

– Novi vrtni centar i  poljoljekarna  jedna je u nizu naših novih investicija projekcije dugoročnog razvoja. Osim poljoljekarni, tu se radi i o novim benzinskim postajama  te gospodarskim objektima. Što se same trgovine tiče, radi se o vrlo suvremenoj poljoljekarni, 21. takve vrste u Hrvatskoj. Radi se o investiciji u vrijednosti od oko 5 000 000 kuna, s prostorom od oko 1500 kvadrata.

Vrtni Centar KTC

Završno dotjerivanje prije otvaranja Vrtnog centra i poljoljekarne

Imat ćemo 10 novih zaposlenika i nećemo stati na tome. Trgovina ima sedamdesetak parkirnih mjesta s mogućnošću proširenja prema potrebi. Mislim da je to za sada dovoljno, no računamo da će biti dosta potrošača  sa sela koji će najviše i koristiti ovu trgovinu pa će dolaziti i s traktorima ili kamionima. Omogućili smo svim vozilima mjesto za parking i tu neće biti problema.

Planirate li povećati proizvodnju povrća i kolika je vrijednost investicije novog plastenika?

– Investicija je u vrijednosti od oko 12 000 000 kuna i to je gotov projekt. Posebno sam ponosan na taj projekt jer ćemo zaposliti desetak zaposlenika. Proizvodnju domaćih  rajčica imat ćemo na jednom hektaru obzirom da imamo odlična iskustva s proizvodnjom u Virovitici. To je put kojim moramo i želimo nastaviti. U suradnji s našim dobavljačima ili domaćom proizvodnjom stvaramo i poboljšavamo uspjeh najveće križevačke tvrtke. Zašto bismo uvozili povrće iz Nizozemske ili nekih drugih zemalja, ako sami imamo dovoljno znanja i volje da proizvedemo i ponudimo na tržištu?

Imamo nekoliko velikih trgovačkih centara u Križevcima, kako ste uspjeli održati pristupačne, a opet dobre cijene? Kako gledate na konkurenciju?

– Ja na konkurenciju gledam otvorenih očiju. Svaka konkurencija je dobra, bila ona lošija ili bolja od vas. Konkurencija vam ukazuje kako treba, ili ne treba raditi. Moji ljudi koji su gradili naš sustav preko 20 godina, još su u našem timu i ne odlaze. Oni vode brigu da osiguraju radna mjesta našim sugrađanima te omoguće svakome da nahrani svoje dijete. Njih ne privlači odlazak u neku konkurentnu, možda jaču tvrtku. Oni su zadovoljni, a onda vode računa da i vlasnik pronađe svoj interes.

Što se same konkurencije tiče, mi smo učili od centara koji su ovdje došli jer bez novih znanja nema rasta niti napretka. Isto tako, svaki konkurent uvijek će imati primjedbu, no mi znamo prepoznati dobronamjernu kritiku, ili pokušaj da se obezvrijedi ili ugrozi naše poslovanje. Naše cijene su pristupačne i dalje, a to potvrđuje naše pozitivno poslovanje.

S obzirom da ste započeli sa širenjem u poljoprivredi, planirate li  napraviti još jači iskorak u nekoj turističkoj ponudi u vidu hotela ili apartmana?

– Ako se pokaže potreba i prostor za takvim projektima, ne kažem da to nije moguće. Za sada smo, što se tiče poljoprivrede, usredotočeni na plasteničku proizvodnju. Vidjet ćemo što će budućnost donijeti.

Član ste Županijske gospodarske komore. Imate li kakvu poruku za mlade poduzetnike, s obzirom da nam je u Hrvatskoj posljednjih godina vrlo loša gospodarska klima te mnogi mladi odlaze u inozemstvo?

– Naravno da ću uvijek dati savjet mladim ljudima željnima rada i novih znanja. Kadrovi koji završe školu, a nemaju dovoljno ambicija za osobni biznis u kojem mora vladati organizacija rada gdje svatko zna što hoće, ne mogu se dugo zadržati u poslu. Svaki poduzetnik mora misliti na motivaciju radnika koje uzima u svoj tim. Vrlo važno je izabrati dobar i stručan tim koji je spreman dati maksimum od sebe za tvrtku i posao. Onaj tko daje maksimum od sebe u poslu, taj će vrlo brzo biti prepoznat i garantirano ima svjetlu budućnost.

Priča da u inozemstvu netko jedva čeka da zaposli mladog čovjeka za dobru plaću, nije točna. Onaj tko ode izvan domovine, mora se pomučiti i više nego kod nas da bi uspio. Ono što mu je „vani“ problem, kod nas nije. Radi se o piramidalnom napredovanju, koje je u zemljama zapadne Europe vrlo komplicirano i dosta je teško napredovati u piramidi tvrtke. U KTC-u svatko ima jednaku mogućnost napredovanja, a onome tko se trudi i zalaže za tvrtku osiguran je napredak. Kod nas postoji sustav motivacije i napretka i zato nam nitko ne odlazi.

KTC postoji već  22 godine, tko vam je najveća podrška u poslu i životu, ako želite nekoga istaknuti?

– Dok je bila živa, pokojna supruga i ja smo dijelili najveći teret za razvoj firme. Stasali su mi dva sina, diplomirani ekonomisti, koji sada imaju veliku odgovornost i velika su podrška meni i timu. Imamo i jaku strukturu kadrova već 15 do 20 godina koji su s nama cijelo vrijeme i oni daju obol ovom cijelom sustavu. Naša glavna  izvrsna direktorica obavlja funkciju rukovođenja i jedan je od glavnih kotačića naše firme. Svi radimo kao jedna velika obitelj i jedni smo drugima podrška.

Danas bi mnogi željeli pronaći radno mjesto u KTC-u, koja radna mjesta su tražena u KTC-u?

– Mi konstantno zapošljavamo i tražimo nove, kvalitetne ljude. Otvaraju se benzinske postaje i plastenici a za te sadržaje planiramo zaposliti  više od 25 zaposlenika. Danas KTC broji 1150 zaposlenih i nećemo stati na toj brojci. Mi idemo u pravcu kvalitete, a ne u pravcu traženja i dobivanja poticaja za zaposlenike. Važna nam je opstojnost tvrtke, a nje ne može biti bez novih zapošljavanja i osvježavanja kadrova s novim, mladim i kvalitetnim Križevčanima. Ako je kadar spreman učiti, mi dajemo priliku! Uz volju za rad, već je 50 posto lakše. I nama, a i zaposleniku.

PORUKA za kraj čitateljima i kupcima.

– Moja poruka je poznata. Kupujte u KTC-u pa ćete vidjeti da ste uspjeli uštedjeti. Vi dođite, a mi ćemo voditi računa o usluzi, asortimanu i cijeni. Ono što je najvažnije, mi imamo domaći proizvod. Time ćemo pojačati i proizvodnu moć domaće industrije. S novim investicijama zalažemo se da i ljudi na selu imaju sve što im treba za domaća poduzeća i pozivam i njih da dođu u naš i njihov KTC.

prigorski.hr/Eduard Petranović

foto: prigorski.hr/Marcel Kovačić