Zagrebački Ekonomski institut analizirao je najbrže rastuće tvrtke u Hrvatskoj. Tvrtke su morale zadovoljiti tri kriterija: da imaju samo žene u vlasničkoj strukturi, da stabilno posluju i rastu do danas te da se nakon prelaska iz statusa mikrotvrtke u malu ili srednju više nisu vratile na veličinu mikrotvrtke, piše jutarnji.hr.

Analiza Ekonomskog instituta pokazala je da su prve tri godine poslovanja najčešće ključne za opstanak, ali i rast tvrtke bez obzira na vlasništvo.

Najviše brzorastućih tvrtki u vlasništvu žena je u Zagrebu, Istri i Dalmaciji.

Iza svake od tvrtki koje su se našle na listi, osim vrlo egzaktnih pokazatelja poslovanja, kriju se i različiti poslovni putovi, izazovi i prilike koje su prepoznale i otkrile nam ih uspješne hrvatske poduzetnice. Neke od njih već su na samom početku karijere znale da žele biti poduzetnice, a druge su nakon zasićenja dugogodišnjim radom u velikim tvrtkama i za druge poslodavce odlučile prelomiti, promijeniti život i postati poduzetnice.

Sve one ističu da su do uspjeha došle zahvaljujući upornosti, strpljenju, reinvestiranju dobiti i puno rada, a kao presudan faktor uspjeha, bez obzira na biznise u kojima rade, ističu i kvalitetan tim.

Najbrže rastuća mikrotvrtka u vlasništvu žena osnovane od 2013. do 2017. godine

Tinktura Željke Čolak, vlasnica hit kozmetičkog proizvoda – promet njezine tvrtke godišnje raste 157 posto

Najbolje stvari u životu uglavnom dolaze neplanirano, objašnjava Željka Čolak, osnivačica zagrebačke tvrtke Tinktura koja se od 2013. bavi proizvodnjom prirodnih dodataka prehrani i kozmetičkih pripravaka.

U trenutku kada je krenula u posao, nije očekivala ozbiljan rast, ali sve se poklopilo sa sve većom potražnjom za prirodnim i što manje štetnim proizvodima, kako prehrambenim, tako i kozmetičkim. Primijetila je da na tržištu nema puno proizvoda od ljekovitog bilja, pa je odlučila takve ručno rađene proizvode, kakve su radile i naše bake, doraditi i upakirati u zanimljiv dizajn. Uz to, svi su u timu Tinkture imali razne interese i poslove uz koje su stjecali nova znanja i vještine. Među njima je bila i izrada web stranica, što im je otvorilo perspektivu internetske prodaje i marketinga.

U samom početku ideja je bila da prodaju svoje proizvode samo putem web shopa. No, ubrzo su odlučili otvoriti i fizičku trgovinu, i to na zahtjev kupaca. Kako kaže Željka, i u njihovu se slučaju pokazalo da uvijek ima ljudi koji žele isprobati ponuđeno i vole osobno doći po proizvod.

Nakon tri godine poslovanja Tinktura je prerasla okvire mikrotvrtke. Sljedeće dvije godine prihodi Tinkture rasli su po impresivnoj prosječnoj stopi od 157 posto godišnje. Sa 21 zaposlenikom, danas ostvaruje i do 10 milijuna kuna prometa. Željka Čolak ovako dobre poslovne rezultate tumači isključivo kvalitetnim proizvodima i iskrenim odnosom prema kupcima.

– Prije smo se bavili prije svega internetskom prodajom, što je odlična platforma za komunikaciju s kupcima od kojih se tako dobivaju informacije o tome što nedostaje na tržištu, a i svaka nam kritika pomaže da postanemo bolji. Izuzetno su važne sirovine vrhunske kvalitete i, naravno, najbolja ekipa u proizvodnji, prodaji i administraciji uz koju se svi ciljevi lako ostvaruju – ističe Željka.

Prvi proizvod koji su ponudili bio je balzam od zelenog čaja, koji je i danas jedan od najprodavanijih. Nakon toga lansirali su balzam od mrkve, po kojem su i danas poznati, čak i izvan Hrvatske.

Govori da su rijetko bili robovi striktnih planova. Prilagođavali su se prije svega kupcima i potrebama na tržištu. Zadnje što su neplanirano odradili bili su dezinficijensi, gdje se njihova politika poslovanja još jednom pokazala spremnom na promjene i prilagodbu, pa će u tom stilu krajem godine predstaviti i prvu hrvatsku make-up kozmetiku.

Spomenimo da je Tinktura svoj posao nastavila razvijati u Razvojnom centru i tehnološkom parku u Križevcima.