Više od 26 tisuća učenika iz 30 osnovnih i 20 srednjih škola u Hrvatskoj koristit će se WiFi mrežom s brzim pristupom internetu zahvaljujući projektu koji su proveli Microsoft Hrvatska i Hrvatska akademska i istraživačka mreža (CARNet) uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Osim brzog pristupa internetu, škole će dobiti visoku razinu sigurnosti uz kontrolu spajanja na mrežu kojoj će učenici moći pristupiti samo uz svoje AII@edu identitete, istaknuto je u utorak na predstavljanju projekta u Tehničkoj školi Ruđer Bošković.

Ravnatelj CARNeta Zvonimir Stanić istaknuo je kako je s razvojem digitalne tehnologije potrebno razvijati i sustav obrazovanja te stvarati digitalno kompetentne i informatički pismene učenike. Ovim se projektom, rekao je, učenicima želi omogućiti brz i pouzdan pristup internetu, a time i širokom spektru informacija te novim znanjima.

Pristup bežičnom internetu olakšat će poslovanje ravnateljima i administrativnom osoblju škole, a nastavnicima i učenicima i korištenje e-Dnevnika i drugih CARNetovih usluga, dodao je Stanić.

Direktor Microsofta Hrvatska i BiH Ivan Vidaković projekt smatra jasnim pokazateljem kako će izgledati budućnost modernoga obrazovnog sustava. “Internet je promijenio način komuniciranja, učenja, rada ili zabave. Fokusirajući se na tehnologiju i umrežavanje u obrazovanju, Microsoft pomaže učenicima ovladati digitalnim vještinama i kompetencijama potrebnim za predstojeću četvrtu industrijsku revoluciju”, napomenuo je.

Podsjetio je da danas u Hrvatskoj pristup digitalnoj tehnologiji ima manje od deset posto djece u osnovnim školama. Na jednom se računalu, dodao je, obrazuje 26 učenika, dok je taj broj primjerice u Sloveniji deset prema jedan. Izrazio je nadu da će projekt biti poticaj ubrzavanju procesa digitalizacije škola.

Projekt je predstavljen u Tehničkoj školi Ruđer Bošković u kojoj se, kako je istaknula ravnateljica Đurđica Fuštar, obrazuju tehničari za računalstvo, tehničari za elektroniku, mehatroniku i računalstvo kojima je mreža nužno sredstvo za rad. “Kako u klasičnim programima tako i u strukovnim, kako nastavnicima tako i učenicima, redovnim i izvanrednim, projektom će se povećati kvaliteta rada”, ocijenila je.

Podsjetila je da je škola od 1996. godine počela provoditi eksperimentalni program mehatronike, te da su nastavnici kroz EU i druge fondove razvijali svoje programe. Napomenula je da se u njihovoj školi kroz razne programe obrazuju i odrasli, te da imaju “učionicu budućnosti” s 28 pametnih računala i pametnom pločom, poručivši nadležnim institucijama da bi im još jedna takva učionica uvelike olakšala rad.

(Hina)

fah