Premijera predstave “Kroćenje goropadnice”, koja, utemeljena na Shakespearovoj komediji u režiji Selme Spahić, analizira različita tumačenja, diskurse i izvore motiva ženskog ‘neposluha’, održana je u nedjelju u Satiričkom kazalištu Kerempuh.

Autorska predstava Selme Spahić “Kroćenje goropadnice” oslanja se na mogućnost različitih teorijskih tumačenja i kritičkih čitanja ove kontroverzne komedije.

Shakespeareovo “Kroćenje goropadnice” nastalo je na folklornim predajama i motivu neposlušne, neukrotive, lajave žene koju valja ušutkati i ukrotiti. Takve su priče služile kao upozorenja svim članovima društva što ih čeka ako ne budu poštivali patrijarhalno uređenje. Autorskom timu polazišna točka bila su pitanja po čemu je ona satirična i čemu se smijalo ondašnje društvo, a čemu se smijemo danas, napominju iz Kerempuha.

Predstava se razvija poput kataloga različitih povijesnih i teorijskih konteksta kroz koje se mijenjaju tumačenja i konotacije na pojam “kroćenja goropadnice”. Gradira od Shakespearova doba, gdje se taj motiv tumači samo kao dio kazališne igre, apstrahiran od stvarnosti, do suvremenoga doba, kada ga autori oprimjeruju i “oživljavaju” u kontekstu braka, nasilja u braku i feminizma, odnosno prikazuju kako se ušutkivalo žene i kakve je to imalo posljedice u stvarnome javnome diskursu.

Scenografija predstave uključuje projiciranu Powerpoint prezentaciju na kojoj su ispisani bibliografski izvori i citati povezani s onime na što se predstava referira. Likovi u predstavi u više navrata probijaju “četvrti zid”, obraćajući se publici za savjet, opravdavajući ili pojašnjavajući kontekst scene.

“Pokušali smo istražiti sve navedene slojeve, analizirati svaki segment toga komada, komentirajući, intervenirajući, konfrontirajući se, tragajući za prostorima praznina i kontradiktornosti, te kreirajući neke nove prostore za intertekstualnost, metateatarske postupke i citatnost”, objasnila je dramaturginja predstave Emina Omerović u priopćenju.

U predstavi igraju Linda Begonja, Borko Perić, Marko Makovičić, Dražen Čuček, Ines Bojanić i Jakov Zovko.

Scenografiju potpisuje Matija Blašković, kostime Selena Orb, koreografiju Ena Kurtalić.

Autor glazbe je Nenad Kovačić, a oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek.

Predstava je nastala prema prijevodu Mate Marasa i Milana Bogdanovića.