Na Svjetskom festivalu animiranog filma Animafestu, koji se održava u Zagrebu od 3. do 8. lipnja, filmovi hrvatskih autora, osim u Velikom natjecanju kratkometražnog filma, predstavit će se i u međunarodnom Natjecanju studentskog filma, Natjecanju filmova za djecu te u Natjecanju hrvatskog filma.

U studentskoj će konkurenciji biti prikazani filmovi Petre Pavetić Kranjčec “Koke” i Eugena Bilankova “Prozori s južne strane”, a u međunarodnom Natjecanju filmova za djecu prikazat će se “Tajni vrt” Filipa Gašparovića Melisa.

U dvije projekcije Natjecanja hrvatskog filma bit će predstavljena 22 filma. Lucija Mrzljak predstavlja spot “Maaimä” nastao u suradnji s estonskom glazbenicom Mari Kalkun, a riječ je o animiranom videu za istoimenu pjesmu s albuma “Stoonia lood” koja se bavi čovjekovim kontradiktornim odnosom s prirodom. Hana Tintor u spotu “Pan Pan” za grupu Rana Rana poigrava se morskim i za sebe karakterističnim, prividno jednostavnim, a iznimno efektnim i fluidno metamorfnim, tjelesnim motivima u prikazu ljetnih dodira, ljubavi i s njima povezanih psiholoških dilema.

Prvaci hrvatske stop animacije Thomas Johnson Volda i Ivana Bošnjak Volda u novom projektu za američki TED-Ed “Hladi li sadnja drveća naš planet?” kombiniraju lutka film, kolažnu animaciju i crteže kako bi ilustrirali lekciju biologinje i znanstvene novinarke Carolyn Beans na naslovnu temu povezanu s klimatskim promjenama.

Lutka film “Onkraj obraza”, psihološka drama diplomantice Akademije umjetnosti Sveučilišta u Novoj Gorici Anje Resman prati čovjeka koji po očevoj smrti dolazi u prazan stan gdje proživljava sjećanja na trenutke djetinjstva provedene s njim.

Slovenska multimedijska umjetnica Ana Čigon u “Mačku na vratima” digitalnim alatima postiže dojam kolažne animacije snažne palete kako bi, kroz naoko simpatičnu konstelaciju mačjih susjeda različitih socioekonomskih statusa, ispripovijedala alegoriju o migrantima “na vratima Europe”.

Martin Babić predstavit će videospot za singl “Space Snails” labela Old Spetric (Slaven Petrić, Marija Capan, Emil Aleksander) obilježen groteskno-makabričnim, intrigantnim dizajnom likova te sažetim prikazom civilizacijskog ciklusa, a multimedijska umjetnica Mare Šuljak stop-animirani eksperimentalni film “Evanescence”.

Crno-bijeli film “Toranj” Morane Marije Vulić film je stanja u kojem prevladavaju teme osamljenosti, gubitka i reminiscencije, ali ga se može gledati i kao osvrt na obiteljske odnose te kao tihi krik protiv otuđenja.

Tu je i film Marka Gutića Mižimakova “Lov na zmajice”, u kojemu autor polazeći od romana “Stars in My Pocket Like Grains of Sand” Samuela Delanyja eksperimentira s algoritmima strojnog učenja, plesom, epskom fantastikom i queer filmom ceste u obradi ljudskih i fantastičnih tijela koja umeće u ambijent Dalmatinske zagore i transformira ih uz također hibridni pristup zvuku.

Groteska, fantastika, otuđenost i samoća u fokusu su multimedijalne umjetnice Tare Stanić koja na Animafestu debitira crno-bijelim nenarativnim 2D radom “San o gnjevu”. I “Zvijer” Ivane Šoljić dominantno je crno-bijeli film, kao i “Iza kulisa” Monike Mohr o noćnom susretu dvoje mladih na zagrebačkoj autobusnoj stanici u pomalo noirovskoj atmosferi dima i reminiscencija.

Bruna Ercegovac 2D rad “Defora” ostvaruje na likovnim granicama ulja na platnu i pastela, Ana Despot reinterpretira “Šumu Striborovu” Ivane Brlić-Mažuranić, Amila Šarić u “Tufnama” maštovitim, nadrealističkim putovanjem razdvojenih glave i tijela otklanja pomisao na mladenački suicid, a diplomski film Ada-Nele Peharde “Fish I” privlačan je i duhovit klasični animirani rad koji zamišlja ribu kod psihijatra.

Hrvatski moderni i povijesni klasici prikazat će se u retrospektivnim programima Animafesta. “Škola hodanja” Borivoja Dovnikovića, “Idu dani” Nedeljka Dragića i “Život s Hermanom H. Rottom” Chintis Lundgren prikazuju se u tematskom programu Animafesta 2024, a recentno restaurirana “Pozivnica” Branka Ranitovića u segmentu Iz majstorskih radionica. Prošlogodišnji naslovi “Haljina za finale” Martine Meštrović i “Obiteljski portret” Lee Vidaković dio su programa AFN Presents That’s What She Said koji je mreža pet najvažnijih festivala srednje i istočne Europe posvetila suvremenim autoricama.

Krešimiru Zimoniću, velikanu 3. generacije Zagrebačke škole crtanog filma koja se u 80-im i prvoj polovici 90-ih godina prošloga stoljeća u najvećoj mjeri ostvarivala na sjecištu stripa (grafičkog romana) i animacije, priređuje se autorska retrospektiva u kojoj se može vidjeti devet njegovih djela.

U Velikom natjecanju kratkometražnog filma bit će prikazani filmovi Sunčane Brkulj (Leptir), Zarje Menart (Tri tičice) i braće Popović (Žarko, razmazit ćeš dite!).