Dvadeset pet godina uspješnog poslovanja tvrtke Altpro donijelo im je status globalno poznate tvrtke koju povezuju s pojmom inovativnosti – kao temeljem uspješnog pozicioniranja i održavanja konkurentnosti na tržištu. Riječ je o tvrtki čije ime počiva na ideji stvaranja alternativnih proizvoda.

Da im se takav pristup višestruko isplatio dokaz su i brojne nagrade i priznanja za najinovativnijeg izvoznika u Hrvatskoj, kao i interes najvećih kompanija iz Japana, Kine i SAD-a za sigurnosne sustave primjenjive na jednotračnim (monorail) vlakovima i metroima.

– Sve je počelo s Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) koja nam je kroz jedan od svojih prvih programa provjere inovativnog koncepta  (PoC) dodijelila sredstva. Zahvaljujući tim sredstvima, napravili smo prototipove koje smo ispitivali u Francuskoj i Indoneziji. Liniju proizvoda smo nazvali „M senzor“ po metrou u Parizu gdje smo od ponoći do 3 sata ujutro godinama testirali rješenja i stjecali znanje. Bez tog PoC-a ne bi bilo „M senzora“, a niti potencijalno našeg najmasovnijeg proizvoda u budućnosti – tvrdi Zvonimir Viduka, direktor i osnivač tvrtke te poznati inovator.

ALTPRO se odlučio na specijalizaciju proizvodnje u tri seta proizvoda: sigurnosni sistemi za željeznička vozila (lokomotive i vlakovi), osiguranja željezničko-cestovnih prijelaza te detektori vlakova. Izvoz je od početka bio u fokusu te tvrtka u taj segment poslovanja ulaže sve resurse. Svojim uspješnim poslovanjem dokazala je kako se može ravnopravno natjecati s puno većim tvrtkama iz razvijenih  industrijskih zemalja. O uspjehu ove zagrebačke tvrtke govori i podatak kako je Europska komisija uvrstila ALTPRO na listu 22 ključne tehnološke kompanije koje diktiraju razvoj željeznica na globalnoj razini. Budućnost željeznice je, kao i kod mnogih drugih industrija, u digitalizaciji.

– Digitalizacija je omogućila globalnu konkurentnost tvrtkama poput nas. To smo na vrijeme prepoznali pa se cijela naša nova generacija proizvoda temelji na digitalnom pristupu – smatra Viduka, te dodaje ako su trenutno njihova najveća tržišta jugoistok Azije, odnosno Kina, Indija i Indonezija.

U svojih 25 godina ALTPRO je „optrčao puni krug“ – počevši kao mali start-up koji je djelovao u sklopu Tehnološkog parka, razvio se u globalno prepoznatu tvrtku sa 150 zaposlenika koja svoje inovacije izvozi u 50-ak zemalja diljem svijeta. Cijelo vrijeme vodili su se idejom razvoja vlastitih proizvoda, a HAMAG-BICRO im je pružao potporu kada je to bilo najpotrebnije.

– Projekti realizirani s HAMAG-BICRO-om bili su ključni za naš kvalitetan razvoj, posebno za zadnjih deset godina, što je danas rezultiralo nizom uspjeha kojima se možemo pohvaliti. Možemo slobodno reći da je HAMAG-BICRO svojevrsna „pametna tvornica“ budući smo na jednom mjestu dobili potporu kroz sve faze našeg poslovanja – od ideje, razvoja i komercijalizacije pa sve do izlaska na međunarodno tržište i daljnje ekspanzije – zaključuje Viduka. Kroz četiri ugovora ukupne vrijednosti preko 54 milijuna kuna HAMAG-BICRO je tvrtki dodijelio bespovratna sredstva i jamstva u iznosu većem od 21,5 milijuna kuna.

„Poduzetništvo nije „trčanje za novcem“, već uporna borba s puno učenja i želje za uspjehom“, zaključuje Viduka koji će i dalje raditi „altpro“ – alternativne proizvode koje drugi ne rade i najbolji u tome. Stoga ga HAMAG-BICRO ponosno svrstava u svojih #prvih25.

prigorski.hr