Sa svojim konceptom kratkih videa TikTok je okrenuo svijet društvenih mreža naglavačke, zbog čega zaslužuje da predstavimo najzanimljivije činjenice koje okružuju ovu kinesku aplikaciju…

Zahvaljujući milijardi i pol korisnika te vrlo zabavnim konceptu, TikTok i dalje drži titulu posljednjeg velikog hita među društvenim mrežama.

Kreiran 2016. godine od kineske tvrtke Bytedance, TikTok je već više od tri godine pravi globalni hit, zahvaljujući svom konceptu kreiranja kratkih videa zabavnog sadržaja. Pa iako se odavno učvrstio kao važan faktor na Internetu, još uvijek se ne prestaje pričati o njemu, a ovo su neke od zanimljivosti koje ga okružuju…

I dalje najtraženija aplikacija

Da je TikTok i dalje u trendu pokazuju podaci o aplikacijama koje su korisnici najviše skidali iz Googleove i Appleove trgovine posljednjih godina.

TikTok je bio najskidanija aplikacija u 2020. i 2021. godini, a prema nepotpunim podacima iz 2022. godine i dalje čvrsto drži prvo mjesto, ispred Instagrama, Facebooka, WhatsAppa i Telegrama.

Ima svoje kinesko ime

Ako ste upoznali nekog iz Kine, ta će vama osoba objasniti da ima svoje kinesko i englesko ime. Pa će Tu Lin od vas tražiti da ga zovete Daniel, dok razgovarate na engleskom jeziku.

Isto vrijedi i za TikTok, koji se u Kini zove Douyin, što se naravno na kineskom ne piše tako, već ovako – 抖音.

Fokus na mlade

Znamo da društvene mreže prestaju biti privlačne mlađim generacijama kada se na njima pojave njihovi roditelji.

Zato je Facebook nepoželjan kod tinejdžera, a više od trećine korisnika TikToka ima između 16 i 24 godine.

Sve zanimljiviji za oglašivače

Oglasni prostor prije ili kasnije se potpuno zaguši na društvenim mrežama, za što je najbolji primjer Facebook, na kojem doseg oglašavača iz godine u godinu drastično pada. Zato se na još relativno mladoj mreži TikTok danas sve više oglašavaju ambiciozne tvrtke različitih djelatnosti, što uključuje online casino, kozmetiku, odjeću pa čak i odvjetnike te liječnike.

Možda još uvijek nema profil na TikToku baš svaki uspješan poslovni subjekt u Hrvatskoj i još čekamo da Rizk napravi svoj, no istina je da se polako na ovu mrežu uključuju i oni koji ciljaju zreliju publiku, svjesni da stalni rast ove društvene mreže otvara vrata dolaska do novih kupaca…

Nije svugdje dozvoljen

Moć TikToka je takva da je naišao na zapreke u svojem širenju. Znamo da mu je na vrhuncu napetosti između SAD-a i Kine prijetila zabrana u Americi, a kreirana je i konkurentska američka mreža Triller.

Zanimljivo je da je TikTok zabranjen u Indiji, jer ga tamošnja politička elita smatra opasnim za nacionalnu sigurnost, a njegovu pak restrikciju i cenzuru provode u Rusiji, Indoneziji i Bangladešu.

Uzima sat vremena dnevno

Istraživanja su pokazala da korisnici u prosjeku koriste TikTok 52 minute dnevno, čime je nadmašen Facebook kojeg trenutno korisnici koriste u prosjeku 35 minuta dnevno.

Ipak, današnji ljudi obično imaju više društvenih mreža kojima se zabavljaju pa dnevno vrijeme provedeno na njima u prosjeku u svijetu prelazi dva i pol sata.

Nemoguće otvoriti samo jednom

TikTok je mreža koju ćete teško uspjeti ograničiti na jedno otvaranje dnevno. Naime, čak 90% korisnika otvara ovu aplikaciju više puta tijekom dana, kako bi pogledali nove zabavne video materijale ili kreirali svoje.

To nije slučaj kod većine aplikacija, jer čak tri četvrtine skinutih appova korisnici gledaju samo jednom dnevno ili ih čak uopće više ne gledaju nakon inicijalnog otvaranja…

Upozorava ako pretjerate

Davno prije nego što je tu značajku uveo Facebook, TikTok je u travnju 2019. godine počeo upozoravati korisnike da previše vremena provode na njegovoj društvenoj mreži.

Zato sad možete postaviti ograničenja vremena provedenog u “skrolanju” videa i snimanja vlastitih, što svakako pomaže da dio vremena ipak provedete u stvarnom svijetu.

Vrlo aktivni korisnici

Od milijardu i pol korisnika koji su dosad skinuli TikTok, čak njih milijardu koristi ovu društvenu mrežu svakog mjeseca.

To je prilično impresivan podatak i još jedna potvrda da TikTok nije izašao iz trenda te da ćemo još malo morati pričekati na novu društvenu mrežu koja će predstavljati sljedeći veliki hit…

Vrijednost vrtoglavo raste

Za kraj, treba naglasiti da kineski vlasnici zadovoljno trljaju ruke, jer njihov proizvod dosegnuo je vrijednost od 75 milijardi dolara.

Daleko je to još od 560 milijardi dolara na koliko se procjenjuje vrijednost Facebooka, no mlađe generacije definitivno su odabrale TikTok pa bi se u godinama koje slijede odnos snaga ove dvije društvene mreže mogao značajno promijeniti…