Mogu li topovi probuditi turizam u Križevcima?
O stanju u križevačkom turizmu moglo bi se govoriti i pisati danima. U Križevcima se ponosimo Križevačkim štatutima, Križevačkim velikim spraviščem, svetim Markom Križevčaninom, župnikom Stjepanom Kranjčićem, bogatom poviješću, vrijednim sakralnim spomenicima, ali svi bogom dani preduvjeti Križevce ne mogu podići na turističkoj karti Hrvatske. Zašto?
Križevaca na turističkoj karti Lijepe Naše gotovo da i nema, a i u županijskim okvirima glavna križevačka manifestacija Spravišče ne može više parirati đurđevačkoj Picokijadi, a kamoli koprivničkom Renesansnom festivalu. Križevci imaju strategiju na papiru, ali nemaju konkretnu strategiju koja bi Grad podigla iz turističkoga mrtvila.
Najveći “turistički” potez gradske vlasti bio je preseljenje Turističkog ureda u zgradu bivše sinagoge koju danas zovemo Turistički informativni centar.
Križevački gradonačelnik u medijima se pohvalio kako je on jedan od najsnažnijih križevačih brendova i da je sretan ako ga netko nazove lokalnim šerifom, ali ni šerif niti takav brend nije pomogao da u Križevce počnu dolaziti turisti. Zanimljivih sadržaja i dovoljno smještajnih kapaciteta nema, a kvalitetne križevačke udruge i gradska Turistička zajednica ne mogu učiniti ništa bez prave gradske potpore i strategije.
Jedan od križevačkih brendova postala je zasigurno Križevačka djevojačka straža koja je prije pola godine kroz projekt “Križevačke putositnice” dobila repliku povijesnog topa i dva bubnja.
Prezentaciji topa i bubnjeva prisustvovali su križevački gradonačelnik Branko Hrg sa svojim zamjenikom te su najavili ispaljivanje topovskih hitaca vikendom na središnjim križevačkim trgovima uz udaranje bubnjeva, ali top i dalje miruje i skuplja prašinu, dok bubnjevi odzvanjaju samo u glavama građana kada gledaju svoje tanke bankovne račune ili traže posao.
Možda će u budućnosti i doći do ispaljivanja topovskih hitaca, ali se opravdano pribojavam da to neće privući turiste i probuditi turizam u Križevcima.
prigorski.hr/Željko Picig