Pokušava li Promocija plus vlasnika Agana Begića manipulirati anketama i smanjiti šanse HDZ-u i Lackoviću u drugoj izbornoj jedinici?

29. lipnja 2020. Autor: prigorski.hr Kolumne Pokušava li Promocija plus vlasnika Agana Begića manipulirati anketama i smanjiti šanse HDZ-u i Lackoviću u drugoj izbornoj jedinici?

Davor Puklavec/PIXSELL


U drugoj izbornoj jedinici politička kampanja sve se više zahuktava, a svakim danom sve je manja razlika između HDZ-a i Restart koalicije.

Podsjetimo, zadnja anketa koju je prije nekoliko dana provela agencija IPSOS za Novu TV pokazala je kako je HDZ prvi izbor birača s trenutnom potporom od 26,7 posto, dok mu Restart koalicija puše za vratom s 24,6 posto potpore birača.

Zapravo ova razlika od 2,1 posto trebala bi više zabrinuti Bernardićevu koaliciju, jer su prema istraživanju koje je za HRT prije službenog početka kampanje prošli tjedan provela agencija Promocija plus, imali prednost od 6 mandata, ako se pribroje rubni mandati bez manjina i dijaspore.

Ako ne gledamo rubne mandate već samo sigurne, tada bi SDP bio u prednosti 1 mandat nad HDZ-om. U toj anketi Škorin Domovinski pokret osvojio bi 17 mandata ili rubno 18, Most 3 ili rubno 5, stranka Možemo sigurnih 1 ili rubno 2 i za kraj Živi zid bi sigurno osvojio 1 mandat.

Naravno tu anketu za koju mnogi smatraju da je neobjektivna i igra u korist SDP-a pobio je IPSOS-ov Crobarometar, koji je zapravo pokazao da je u jeku kampanje Plenković u blagoj prednosti nad SDP-om, što dovoljno govori o vjerodostojnosti anketa koje u zadnje vrijeme provodi Promocija plus.

HRT-ova anketa veoma je zanimljiva, posebice jer se na grafikonu po izbornim jedinicama nisu našle neke stranke poput Lackovićeve Nezavisne liste koji zajedno sa saborskim zastupnikom Brankom Hrgom lovi jedan mandat.

Zatim stranka Možemo koja je jučer poslala otvoreno pismo HRT-u sa zahtjevom za isprikom i ispravkom, jer u emisiji „Tema dana“ u kojoj su komentirani cjeloviti rezultati HRejtinga uoči izbora, objavljena je grafika u kojoj su iz prikaza podjele 140 mandata izbačena 2 mandata koalicije okupljene oko njihove platforme.

Nije prvi put da Begićeva Promocija plus navija za SDP

Naime, to nije prvi put da je agencija Promocija plus vlasnika Agana Begića pod udarom kritike medija i političara. Prije četiri godine dogodila se slična situacija kada su se ankete na kraju pokazale skroz netočne.

U predizbornim anketama, kako piše portal Telegram, predviđao se ozbiljan poraz Plenkovićevog HDZ-a, dok su Milanovićevoj Narodnoj koaliciji davali prednost od 7 mandata.

Na kraju je HDZ dobio više mandata od SDP-a i sastavio Vladu. Isti model se vjerojatno primjenjuje i sada, jer kako drugačije tumačiti da se cijelo vrijeme u 2. izbornoj jedinici (koja bi prema nekim analizama trebala presuditi izbore, op.a.) daje prednost Restartu i HDZ-u, dok se ostalim strankama poput Domovinskog pokreta daje nerealnih 2 mandata, iako terenska istraživanja i neke druge ankete pokazuju da Škoro može bez problema osvojiti tri mandata.

Isto tako Mostu se daju najveće šanse za jedan mandat, iako je u igri i Bandićeva Stranka rada i solidarnosti koja relativno dobro kotira na području istočnog dijela Zagreba i Zagrebačke županije.

Tu su naravno i neki drugi igrači koje smo već spomenuli, poput Lackovića i Hrga koji imaju sve veće šanse HDZ-u ili SDP-u uzeti mandat, što je i logično jer su jedini kandidati čija se kampanja temelji na domaćim ljudima i projektima koji su zaista bitni za ovaj kraj.

Toga je vjerojatno svjestan i sam Begić, koji je prema nekim našim neslužbenim izvorima, upregnuo svoje lokalne novinarske poslušnike kako bi minorizirao Lackovićevu šansu za dobivanje tog mandata, koji je po DHontu zasigurno moguć.

Agan Begić siva eminencija SDP-a i čovjek koji je ostavio traga u političkim zbivanjima koprivničke Podravine

Marko Prpić/PIXSELL

Ovo nije prvi puta da Promocija plus utječe na izbore u drugoj izbornoj jedinici. Iako ta informacija nikada nije službeno potvrđena, naši izvori tvrde da poslovni odnos između Agana Begića i SDP-a još datiraju iz vremena kada je gradonačelnik Koprivnice bio Mladen Godek, zamjenik gradonačelnika Zvonimir Mršić, a predstojnik Ureda gradonačelnika obnašao je sadašnji direktor Piškornice Mladen Ružman.

Kasnije se ta poslovna i medijska suradnja, tvrde naši sugovornici, nastavila kada je grad preuzeo Mršić, a vrlo vjerojatno i za vrijeme njegovog mandata na čelu Podravke, koja je u to vrijeme političkih križaljki bila idealan alat za kreiranje javnog mijenja u Koprivnici.

A kao što znamo Koprivnica je oduvijek bila utvrda SDP-a. S obzirom da su ulozi bili veliki ovaj duo tokom godina pobrinuo se da svaki trag o njihovoj intenzivnoj suradnji nestane, no u političkim kuloarima i dalje kruži priča kako Begićeva Promocija plus stoji iza svakog bitnijeg političkog događaja u Podravini, uključujući i rušenja bivšeg direktora Piškornice Mladena Jozinovića, gdje je finalni cilj bilo srušiti aktualnog župana Darka Korena.

Danas ista ta ekipa, zajedno sa nekim eminentnim koprivničkim novinarima, pokušava utjecati na ankete i smanjiti šanse đurđevačkom saborskom zastupniku Lackoviću, koji osim što ima velike šanse osvojiti mandat, izgledni je kandidat za budućeg župana.

mm/prigorski.hr