SKANDALOZNO OTKRIĆE Pokušala na dostojanstven način pokopati svoju majku preminulu od Covida, a dobila šokantan odgovor od pogrebnog poduzeća

27. srpnja 2021. Autor: prigorski.hr Kolumne SKANDALOZNO OTKRIĆE Pokušala na dostojanstven način pokopati svoju majku preminulu od Covida, a dobila šokantan odgovor od pogrebnog poduzeća


Nije tajna kako su danas pogrebne usluge veoma unosan posao te kako se u kuloarima ovog i više nego lukrativnog biznisa priča, kako se još bolje može zaraditi ako si povezan s liječničkim osobljem ili vodstvom neke bolnice.

Slučaj na koji smo upozoreni pobuđuje sumnju na usku povezanost pogrebnih poduzeća s određenim zagrebačkim bolnicama. U našu redakciju anonimno smo zaprimili pismo jedne ogorčene korisnice pogrebnih usluga koja je na preporuku kolegice, koja je zaposlena u Kliničkoj bolnici Dubrava, htjela organizirati sprovod preko pogrebnog poduzeća Tihi Dom, gdje se kao vlasnik navodi Zdravko Ivković. Radi neugodnog iskustva svoj dopis uputila je i na Hrvatsku obrtničku komoru, koja joj prema našim informacijama, još do sada nije odgovorila, niti su reagirali na naše upite.

Njezino šokantno pismo prenosimo u cijelosti.


Poštovani,

odabrala sam nekolicinu udruženja i obrtničkih komora – sve vezano uz pogrebnu djelatnost kako bih s Vama podijelila i pritom uputila ŽALBU na nedavno iskustvo s pogrebnim poduzećem Tihi Dom punim nazivom: POGREBNE USLUGE TIHI DOM, VL. ZDRAVKO IVKOVIĆ.

Ovo je moj prvi put da organiziram sprovod, u ovom slučaju pogreb svoje majke, umrle u Covid bolnici 30.11.2020. Pogrebno poduzeće mi je preko bolnice našla kolegica, inače radi u KBD, poslala broj i sve sam se dalje dogovarala s gospodinom Zdravkom.

Dolazimo na dogovor u njegov ured u Dubravu. Maska ispod nosa, njegov kolega sjedi bez maske u prostoriji do otvorenih vrata, čak mislim i puši. Već me nervoza lovi zašto nemaju masku na ustima i nosu kako je propisano, dok ja ovdje sjedim birajući lijes za svoju mamu koja je umrla od posljedica virusa koji vlada. Opominjem ga. Stavljaju maske obojica.

Nešto vremena kasnije, dolazimo do pojedinosti sprovoda, objašnjeno mi je sve oko Covid procedure i ukopa na licu mjesta – sve jasno. Ono što nisam baš razumjela što je s obredima pa upitam pažljivo “samo još pitanje, pošto je islamski sprovod, što s onim oblačenjem?”. Gospodin Zdravko me pogleda u čudu, kao da sam možda i malo priglupa pa ne razumijem na što se sve odnosi procedura koju mi je rekao “Vaša mama je u dvije vreće i u kiselini šta vam nije jasno?”.

Znači ta rečenica obilježila je ovo moje obraćanje, frustraciju koja ne izlazi iz mene evo već dva mjeseca skoro kasnije, scena koju sam odvrtila u svojoj glavi ne znam koliko puta, slika koja mi je došla ispred očiju usred noći i sl. Pitam se, o kakvom dostojanstvenom ispraćaju pokojnika vi svi pričate i zalažete se kad iz vaše struke s obitelji pokojnika se vlasnici pogrebnih poduzeća razgovaraju na ovaj način? Kad sam ga opomenula za isto rekao mi je “a šta bi vi da vam ja kažem?”. Pa ja ne bi ništa, ali gospodine Zdravko ovaj posao nije za vas, vi nemate osnovne ljudske vještine socijalnog kontakta, a kamoli empatičnosti koja vam je potrebna i DOSTOJANSTVA koje vam je potrebno za obavljanje ovakve delikatne djelatnosti.

03.12. šaljem mu poruku vezano na tu temu. Screenshot u privitku, naravno bez odgovora. Obzirom da nisam dobila račun još, nisam ni platila još uslugu sprovoda. Nakon zadnjeg potresa u ZGB odlazim u Istru i gospodin Zdravko me zove danima i ne može me dobiti, na kraju mi prijateljica javlja. Napokon ga zovem nazad. Kad mogu doci riješiti račun? Ali gospodine Zdravko, mislim si, ja Vas nikad više ne želim vidjeti u životu, a kamoli da ću Vam doći platiti račun na taj način, uostalom imate moje podatke i u tom trenu mu šaljem ponovo svoju email adresu i želim račun s podacima za uplatu. Platiti ću uplatom, ja na tu adresu više ne idem nikada.

Uz sve to, 28 dana nakon smrti skinuti su svi vijenci s groba moje majke među kojima i moj vijenac vrijedan 500 eura koji je u sredini imao kipić golubice i traku koju sam ja htjela skinuti i ostaviti na grobu majke (da ne bi bilo da je ovo samo priča, ja imam račun od Saše Šekoranje za taj aranžman). Tko odgovara za tu dezinformaciju da meni/nama nitko nije rekao kad će se svi aranžmani skinuti s groba? Ja sam očajno otišla u suzama kad sam došla na groblje i vidjela da nema ničega, gore do pogrebnika na Miroševcu oni su mi rekli da je to procedura i da me o tome trebao obavijestiti moj pogrebnik. Gospodin Zdravko kaže da to nije njegova dužnost. Ne znam čija je, ali 500 eura aranžman je u smeću.

Ono što mene muči u svemu ovome je kako su mogući ovoliki propusti na ovako delikatnoj radnji kao što je pogreb? Naravno, glavni subjekt maila je povrijeđeno dostojanstvo pristupom samog pogrebnika, svojevrsne traume u obliku pružanja informacije koja je POTPUNO NEPOTREBNA. Milijun načina je bilo kako da mi kaže da se ne može održati vjerski obred, ALI OVAKO? Tim riječima, tim tonom?

Sve u svemu ja vam ljubazno predlažem jedan kodeks dostojanstva da netko raspiše i pusti kao pravilnik o ophođenju s obitelji pokojnika. Na to, da popikate logistiku i sve nepovezane radnje između (primjer kad se diže cvijeće s groba? kako bi to obitelj trebala znati? tko im to kaže?) koje će obitelji pokojnika puno značiti.

Kad je bol gubitka voljenih u pitanju i organizacije ovako nečeg delikatnog kao što je posljednji ispraćaj – zar oni koji odabiru ovaj poziv i posao nisu svjesni da njima to nikad ne može postati samo business i brojka, nego da uvijek moraju znati u primozgu da onaj o kome pričaju – njihov prihod i sklopljen posao – nije samo to, nego nečija majka, otac, brat, sestra, ili nedaj Bože dijete. Meni je samo prolazilo kroz glavu šta da je tu rečenicu rekao nekome tko je taj dan birao lijes za dijete? Ja Vam iz svog kruga ljudi kažem da su se SVI zgrozili, a pod svi mislim i prijatelji manageri, doktori, odvjetnici ili prodavačica u DM-u. SVI. Dakle ne radi se o delikatnosti mene i mog poimanja ove informacije, nego apsolutno svi koji su čuli za ovu priču, neki su išli i korak dalje da ga tužim.

Neću ga tužiti, samo želim UPOZORITI. Želim platiti sprovod svoje majke dobivenim računom na račun obrta ili firme i ne želim više imati doticaja s dotičnim poduzećem i gospodinom.

Hvala na čitanju.

Lijepi pozdrav svima

Lejla Šertović


kbc dubrava

Marko Prpic/PIXSELL

Klinička bolnica Dubrava ‘pere’ ruke od cijelog slučaja, a Hrvatska obrtnička komora ne želi odgovoriti na upite

Nakon što smo zaprimili pismo koje na indirektan način kompromitira bolnički sustav određenih zagrebačkih bolnica te u središte zbivanja stavlja poduzeće Pogrebne usluge Tihi dom, za koje naši izvori tvrde, da postoje opravdane sumnje kako određeni odjel unutar samog sustava favorizira navedenu tvrtku, poslali smo upit i Upravi Kliničke bolnice Dubrava.

Iz Ureda ravnatelja KB Dubrava poručili su kako su svi zaposlenici upoznati s načelima poslovanja bolnice, a temeljeni su na poštivanju internih akata i važećih zakonskih propisa.

– Ravnateljstvo KB Dubrava do sada nije zaprimilo prigovor ili pritužbu na tematiku koju navodite niti ima saznanja o istome. Temeljem Vaših navoda, zatraženo je očitovanje v.d. predstojnice Kliničkog zavoda za patologiju i citologiju KB Dubrava u kojem se navodi kako ne postoje protokoli suradnje s pogrebnim poduzećima, a obitelji pokojnih nakon što zaprime obavijest o smrti, sami odabiru pogrebnika i ugovaraju usluge pokopa – istaknuli su iz Ureda ravnatelja te dodali.

– Ovim putem želimo naglasiti da ukoliko netko od bolesnika ili obitelji želi izraziti nezadovoljstvo prema osoblju odnosno bilo kakav oblik nepravilnosti koji je u nadležnosti KB Dubrava, slobodni su izraziti pritužbu ili prigovor prema naputcima koji se nalaze na službenim web stranicama bolnice.

– Na taj način mogu se detaljno opisati događaji odnosno sudionici istih kako bi ravnateljstvo KB Dubrava moglo dalje postupati prema važećim internim protokolima. Ovakav postupnik uspostavljen je upravo s namjerom da se pravovremeno otklone sve eventualne nepravilnosti koje mogu biti uzrokovane od strane pojedinih osoba (u KB Dubrava zaposleno je više od 2000 djelatnika), a kako se ne bi štetilo ugledu KB Dubrava odnosno neutemeljeno prozivalo djelatnike nade bolničke ustanove koji u ovoj teškoj pandemiji bolesti COVID-19 neprekidno dulje od 15 mjeseci nesebično i požrtvovno liječe i skrbe o najtežim bolesnicima – za kraj kazali su iz Ureda ravnatelja.

Nakon Kliničke bolnice Dubrava obratili smo se Hrvatskoj obrtničkoj komori koja nam nakon našeg upita i dva podsjetnika nije odgovorila na naša pitanja, usprkos što su na mail dobili pritužbu i sve detalje ovog uznemirujućeg slučaja početkom ove godine.

U KBC Zagreb zabranjeni posjeti svima izuzev roditeljima čija djeca su smještena na odjelima

Foto: Željko LukuniĆ/PIXSELL

Slična situacija i u KBC-u Zagreb?

Iz istog izvora dobili smo i informaciju kako se slične situacije favoriziranja i pogodovanja određenim pogrebnim poduzećima događaju i u bolnici KBC Zagreb. Navodno ispred bolnice su vrlo često parkirani automobili dva pogrebna poduzeća, točnije ispred odjela patologije, iako je poznato da je zabranjeno i protivno zakonu zadržavanje pogrebnih vozila unutar 300 metara u krugu bolnice. O problemu koji se događa na patologiji naše najpoznatije hrvatske bolnice pisali su i nacionalni mediji gdje je objavljena fotografija dvoje djelatnika patalogije KBC-a Zagreb kako ‘partijaju’ i imaju morbidnu zabavu na istom odjelu. Ni o tom slučaju bolnica se do kraja nije očitovala, kao što nije htjela ni odgovoriti na naše konkretne upite koje smo poslali prije više od dva tjedna.

Aktualni vlasnik pogrebnog poduzeća nije želio komentirati cijeli slučaj

Na kraju komentar smo tražili i od sadašnjeg vlasnika pogrebnog poduzeća Tihi dom gdje se prije kao vlasnik navodio Zdravko Ivković, a s kojim je komunicirala i gospođa Lejla Šertović. Bitno je istaknuti kako, prema javnom dostupnim podacima, pogrebno poduzeće Tihi dom, vlasnika Zdravka Ivkovića formalno je zatvoreno, dok cijeli posao sada vodi Dejan Bolić. Neslužbeno, Bolić je prije radio kod Ivkovića, a prijašnji vlasnik sada je navodno u mirovini.

U vodećoj poslovnoj tražilici Poslovna.hr navodi se kako je vlasnik novog obrta zadržao isto ime te je registriran na istoj adresi kao i prethodni vlasnik. U kakvom točno odnosu je Bolić s Ivkovićem koji se spominje u pismu nije do kraja razjašnjeno, jer do objave ovog teksta aktualni vlasnik nije htio odgovoriti na naše upite.

Za kraj na webu su dostupne i recenzije starog-novog obrta gdje je negativnu recenziju ostavila i sama Lejla Šertović koja je direktno u svom pismu prozvala bivšeg vlasnika.

225027699_340001374423623_1499352886307679400_n

Redakcijski tekst

 

Facebook Comments


[ssba]