Jubilarni – deseti Tjedan cjeloživotnog učenja, počinje u ponedjeljak u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) i trajat će do 2. listopada pod sloganom “Provježbaj mozak!” jer, ističe organizator, vrijedi učiti.

Pokroviteljica ovogodišnjega Tjedna cjeloživotnog učenja je predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović, a potporu njegovu održavanju dalo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS).

Učenje tijekom cijeloga života nužan je preduvjet za funkcioniranje u suvremenome svijetu, ističu u Agenciji i objašnjavaju da se, kroz nacionalnu obrazovnu kampanju – Tjedan cjeloživotnog učenja, građanima prenosi poruka na neposredan, često i neformalan način, koliko su važni obrazovanje i učenje.

U svim hrvatskim županijama predviđena su događanja – besplatne radionice, predavanja, okrugli stolovi, koncerti, a i niz obrazovnih ustanova otvorit će svoja vrata i omogućiti potencijalnim polaznicima da se upoznaju s mogućnostima obrazovanja koje nude. Kampanja će biti svečano otvorena u ponedjeljak, 26. rujna u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici (NSK) u Zagrebu gdje će biti održana i međunarodna stručno-znanstvena konferencija što ju zajednički organiziraju i provode ASOO i Hrvatsko andragoško društvo. Šesti put zaredom bit će dodijeljene i nagrade “Maslačak znanja” za postignuća u učenju odraslih osoba, a laureati te nagrade su Marjeta Trkman Kravar, Neven Oršuš i Mirjana Reštigorac.

Kako se ističe, posebnu važnost cijelomu konceptu daje i činjenica da će Agencija, nakon uspješnoga natječaja, najveći dio aktivnosti financirati iz Europskoga socijalnoga fonda putem trogodišnjega projekta pod nazivom “Promocija cjeloživotnog učenja” čija je ukupan vrijednost nešto veća od 11 i pol milijuna kuna. Promotori ovogodišnje kampanje su Ivica Kostelić, Gordan Kožulj, Blaženka Leib i Maša Martinović.

Bitan problem hrvatskoga društva – mala uključenost građana u cjeloživotno učenje

Mala uključenost građana u neki oblik cjeloživotnog učenja već je duže vrijeme prepoznata kao bitan problem za hrvatsko društvo koji je pak posebice izražen ako znamo da je učenje tijekom cijeloga života danas nužan preduvjet funkcioniranja u suvremenome svijetu. Jer, ukazuje organizator, učenje nam omogućava da se zaposlimo, da budemo aktivni članovi političkih zajednica u kojima živimo te da u potpunosti razvijemo sve svoje talente i potencijale.

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (do 2010. Agencija za obrazovanje odraslih) organizira Tjedan cjeloživotnog učenja od 2008. godine i time je nastavila inicijativu pokrenutu 2002. godine, kada je Hrvatska zajednica pučkih i otvorenih učilišta provela prvi Tjedan cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj.

U prvim godinama organiziranja u Hrvatskoj, ta obrazovna kampanja provodila se u samo nekoliko gradova, ali se svake godine dodatno razvijao te širio opseg aktivnosti i područja gdje se kampanja provodila, rastao je broj uključenih institucija, jačala uključenost ključnih aktera na svim razinama te je, što je posebice važno, neprestano rastao broj građana koji su sudjelovali na nekoj od aktivnosti.

Tako se, navodi ASOO, Tjedan cjeloživotnog učenja prošle godine provodio u svim hrvatskim županijama, u većim gradovima, ali i u brojnim manjim sredinama. Skroman broj aktivnosti provedenih u sklopu prvih Tjedana cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj predstavljao je začetak provedbe kampanje koja je u 2015. godina obuhvatila 540 događanja na kojima je sudjelovalo više od 28.000 građana.

U provedbi Tjedna cjeloživotnog učenja ASOO surađuje s nizom institucija i organizacija, a u suradnji posebice se ističu regionalni koordinatori – ustanove za obrazovanje odraslih koje s Agencijom surađuju na osmišljavanju i provedbi aktivnosti u sklopu tjedna, animiranju i motiviranju institucija na lokalnoj i regionalnoj razini te informiranju građana o mogućnostima učenja u njihovim sredinama.

Jedan od najvažnijih partnera je, već tradicionalno, Hrvatski zavod za zapošljavanje koji se sa svojim ispostavama diljem Hrvatske uključuje u kampanju organizacijom niza aktivnosti usmjerenih na promociju učenja i obrazovanja, posebice u svrhu povećanja zapošljivosti. Kako navodi ASOO, važan partner svih godina bili su i mediji koji su prostor toj obrazovnoj kampanji, kao i temama usmjerenima na jačanje svijesti o važnosti učenja, pokazali su se kao jedan su od značajnih čimbenika uspješnosti Tjedna cjeloživotnog učenja. U Agenciji smatraju kako treba naglasiti i to da su promocija i jačanje svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja istaknuti kao prioriteti unutar svih strateških dokumenata vezanih uz razvoj obrazovanja u Republici Hrvatskoj, ali i onih na razini Europske unije.

(Hina)

fah