Križevci, grad svetog Marka Križevčanina, župnika na glasu svetosti dr. Stjepana Kranjčića, grad s najviše crkvenih tornjeva u Hrvatskoj u odnosu na broj stanovnika, još nije postao grad vjerskog turizma. Nitko uopće ne radi na brendiranju grada u tom pravcu.
Novo političko vodstvo koje će neizbježno doći, moralo bi odlučiti u kojem će se smjeru Križevci turistički razvijati. Đurđevac se brendira kroz picoke, deve i Podravsku Saharu, Koprivnica također promiče grad u nekoliko drugih smjerova, od Renesansnog festivala do Koprivničke bajke, a Križevci svoje velike vrijednosti poput Križevačkih štatuta i velikoga vjerskog potencijala nisu pomaknuli s mrtve točke.
Kada bi se u Križevcima pokrenuo projekt izgradnje multimedijskog centra posvećenog svim hrvatskim blaženicima i svecima, kojima se na poseban način u Hrvatskoj bavi jedna križevačka udruga, sasvim sigurno bi došlo do pomaka u gradu podno Kalnika na turističkoj karti Hrvatske.
Takav kompleks bio bi motor razvoja Križevaca u svim pogledima i takav projekt koji bi promicao vjeru, križevačku kulturu i povijest zasigurno bi bio projekt kojeg bi trebalo realizirati u sljedećem razdoblju s europskim novcima ili bez njih. U tom pravcu treba gledati budućnost Križevaca.
Trebamo se ozbiljno okrenuti križevačkim vrijednostima, običajima i jasnim ciljevima koji će sutra gradu sv. Marka Križevčanina dati novi sjaj.
Željko Picig/prigorski.hr