U Hrvatskoj je započelo prvo nacionalno brendiranje turističkog smještaja u domaćinstvima, čiji je dio posebna oznaka Vaš domaćin/Local Host predstavljena u ponedjeljak, koju mogu dobiti objekti u domaćinstvu s domaćinom, s ciljem veće prepoznatljivosti i kvalitete.

Oznaku je osmislila Hrvatska turistička zajednica (HTZ), koja proces brendiranja obiteljskog smještaja u turizmu provodi s Ministarstvom turizma i sporta (MINTS), u suradnji s Hrvatskom udrugom obiteljskog smještaja, Udrugom obiteljskog smještaja Istre i Institutom za turizam.

Oznaka je besplatna, a mogu je dobiti oni koji su već u sustavu eVisitor registrirani kao domaćini, odnosno iznajmljuju turistima svoju nekretninu i nalaze se u njihovoj blizini, nudeći im usluge.

Obnavljat će se svake tri godine.

Uvjeti za oznaku su podijeljeni u pet glavnih kriterija – da je smještaj autentičan; usluga ekološki osviještena i održiva; domaćin nudi personaliziranu uslugu; informira i komunicira s turistima; povezan je s lokalnom sredinom.

Tražitelji će morati ispuniti i formalne kriterije koji uključuju to da je iznajmljivač zaista domaćin i živi u istoj županiji, ima podmirena dugovanja i obveze prema turističkoj zajednici te da mu objekt za kratkoročni najam nije u stambenoj ili poslovnoj zgradi. Takvi tu oznaku ne mogu tražiti ni dobiti.

Kada pristupe u sustav eVisitor, tamo će na poveznici “Local Host” sami ispunjavati obrazac samoprocjene u 14 elemenata, pri čemu ih mora zadovoljiti bar osam za oznaku.

Oznake dobivaju elektroničkim putem, a u roku 30 dana i fizički, te ih mogu koristiti u svim svojim oglasima i slično, ali i računati na vidljivost u kampanjama HTZ-a, na sajmovima, društvenim mrežama i šire.

“To nije samo oznaka nego i marketinški projekt za snažnije pozicioniranje privatnog smještaja, po čemu je hrvatski turizam poznat u Europi i šire, što je tradicija i prednost, ali i po čemu je Hrvatska među zemljama u kojima taj smještaj ima najveći udjel u ukupnim turističkim kapacitetima/krevetima, od oko 52 posto”, rekao je ministar turizma i sporta Tonči Glavina.

I on i direktor HTZ-a Kristjan Staničić su objasnili da je osim boljeg pozicioniranja, cilj oznake i brendiranja povećanje kvalitete i prihoda.

“Bitno nam je da se uključi što više domaćina. Imat će poslovne koristi, a HTZ će ih kroz kampanje, radionice i edukaciju dodatno promovirati”, istaknuo je ministar, dodajući da će se sve kontrolirati i na terenu kroz sustav turističkih zajednica.

U Hrvatskoj 125 tisuća objekata u domaćinstvima za turiste

Staničić je iznio i da je u Hrvatskoj oko 125 tisuća objekata u domaćinstvu koji se komercijalno iznajmljuju turistima, u njima je oko 657 tisuća kreveta, što je oko 52 posto u ukupnim krevetima za turiste u zemlji.

Od ukupnih objekata, oko 60 tisuća ih je s domaćinom po zakonskoj osnovi i oni su ciljna skupina za tu oznaku.

Cilj oznake i cijelog procesa je i povećati kvalitetu te vrste smještaja i usluge, tim više, što samo 17 posto kreveta u tom smještaju sada ima kategoriju četiri i pet zvjezdica.

Očekuje se da će to pridonijeti većoj održivosti te vrste smještaja, u kojemu se ostvaruje oko 50 posto svih turističkih noćenja, ali i da će zaustaviti bujanje tog smještaja, u kojemu je u zadnjih osam godina broj kreveta narastao za 89 posto, dok je istodobno u hotelima taj rast šest, a kampovima jedan posto.

Predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković za Hinu je rekla da ta udruga očekuje kako će bar polovica njihova članstva ili oko 1.500 zatražiti domaćinsku oznaku.