Koliko e-mailova stiže na Vašu adresu u jednom danu? Moj osobni rekord je tri stotine i nešto sitno. Primljenih. Boli glava. Koliko ih šaljete? A na koliko njih dobijete odgovor?

Ne mislim pritom na spamove poslane na 30, 100 ili 500 adresa odjednom. Molim Vas, ne očekujte odgovor na takve poruke. Zapravo, nemojte ih ni slati, osim ako nije riječ o newsletterima poslanima na adrese onih koji ih žele primati.
Pošaljete primjerice e-mail naslovljen na određenu osobu, pristojno napišete ‘Poštovani gospodine Marić’ ili ‘Poštovana gospođo Perić’… I čekate odgovor… K’o Godota.

Onda, uporni kakvi jeste, jer inače ne biste sebe zvali poduzetnikom, par dana kasnije utipkate broj. Oprostite ali gospodin Marić i gospođa Perić (ako ih uopće dobijete na telefon) su bili toliko zauzeti da Vam nisu stigli odgovoriti. Bulšit. Ekskjuz maj frenč. Prezauzeti da bi uzeli pola minute vremena i napisali „Poštovani kak’-se-već-zovete, hvala. Jesmo / nismo zainteresirani za suradnju s Vama. Javite nam se/ nemojte nam se nikad javiti. Lijep pozdrav“. Mjerim sama sebi potrebno vrijeme; za uključene obje verzije trebalo je manje od pola minute.

Jesmo li uistinu toliko bahati? Ili sami sebi prevažni (a to se u svijetu sitnih duša valjda dokazuje nedostupnošću)? Ima, priznajem, dana kad se uistinu od trčanja s jednog sastanka na drugi, s jednog posla na drugi, ne stigne odgovoriti na sve i rješavaju se samo hitne stvari. No postoji drugi dan… Postoji večer… Postoji vrijeme uz jutarnju kavu prije posla (ne morate ni paliti laptop, svi imamo mailove na mobitelima)… Dodajte odgovoru samo rečenicu isprike zbog termina odgovaranja i nitko normalan neće Vam zamjeriti, a Vi ste obavili svoju dužnost koju Vam nalaže Vaša profesionalnost, poduzetnički duh i, ako baš želite, kućni odgoj.

Ukoliko Vas ne zanima to što Vam je pošiljatelj napisao, pisanim odgovorom uštedjeli ste sami sebi minute koje ćete provesti u telefonskom razgovoru s dotičnim (upornim) pošiljateljem. Drugoj ste strani, kakav god Vaš odgovor bio, ako je profesionalan i pristojan, dali do znanja da ste baš to – profesionalni i pristojni. S obzirom da predstavljate svoju tvrtku, time automatski i ona dobiva iste pridjeve. Jednako: dobar image tvrtke.

Kako moj posao u 99-postotnom udjelu čini upravo komunikacija, našla sam se prije nekoliko dana u situaciji da važne e-mailove šaljem navečer između 19 i 20 sati. Svaki je počinjao isprikom zbog kasnog termina, a iluziju da će ijedan od njih biti odgovoren prije sutrašnjeg dana, ako bude uopće, nisam imala. No – iznenađenje! S adrese čelne osobe odjela marketinga jedne od najvećih auto industrija stiže odgovor. I to kakav! Osoba je u međuvremenu promovirana na višu poziciju, postavši odgovorna ne samo za Hrvatsku već za cijelu regiju.

Upravo me o tom detalju obavještava u odgovoru poslanom u cca 20h, pet minuta nakon moj inicijalnog e-maila, te me informira da će moj e-mail proslijediti osobi koja ju je naslijedila na bivšoj poziciji. Sutradan, još veći šok! U jutarnjim satima javlja se ta druga osoba. Što reći, osim da mi je prva misao bila ‘Pa nije ni čudo da je promovirana’.

Ne znam kako osoba izgleda, ne znam kakav auto vozi, ima li ‘markiranu’ odjeću, koliki je iznos njene plaće… Ali znam da je profesionalna i pristojna i veselim se suradnji s takvim ljudima. Preporučujem tu tvrtku gdje god i kad god se ukaže prilika. Sami odaberite kako ćete graditi svoj i image svoje tvrtke. Na kratke pruge može Vam pomoći uglancana crna limuzina s tablicama ‘BIG BOSS’ na parkingu, a na duži rok razmislite o malim dnevnim dokazima profesionalnosti.

prigorski.hr/Dijana Kopjar Mucak

fah