Direktor Komunalca Vrbovec Mato Jelić bio nam je sugovornik, budući da se puno toga pozitivnog događalo u proteklom periodu.

Na 5. sjednici Gradskog vijeća Grada Vrbovca vijećnici su donijeli Odluku o prihvaćanju pristupanja Općine Brckovljani kao novog člana društva Komunalac Vrbovec d.o.o. Što to znači za Komunalac i Općinu Brckovljani?

To znači da možemo krenuti u pregovore s načelnikom i vodstvom općine oko poslova koji bi imali kao naši suvlasnici. U ovom trenutku Grad Vrbovec je donio odluku, a ostali suvlasnici nisu, ali kad naša Skupština donese odluku i kad Brckovljani postanu suvlasnici moći će temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu i javnoj nabavi davati poslove izravno bez javnih natječaja.

jelic mato

Nakon odluke Skupštine možemo razgovarati o tome koje poslove bi nama dali i da se dogovrimo oko cijena. Nama će to značiti popriličan prihod, stabilna je to općina i imamo obostrani interes da odradimo dobar posao. Općina Brckovljani će dobiti stabilnu firmu u svojoj blizini i neće morati ovisiti o koncesijama i poremećajima na tržištu. Mi možemo s obzirom na iskustvo, strojeve i ljude garantirati da ćemo posao izvršavati uredno. To je obostrani interes.

Jesu li dovršeni sudski postupci iz prošlosti koji su opterećivali poduzeće?

Imali smo radni spor s gospodinom Jembrijem, sve smo isplatili. Što se tiče tužbi za istupanje općina Dubrava, Rakovec i Farkaševac, u prvom stupnju su općine izgubile spor i nakon toga su općine Dubrava i Farkaševac preuzele obvezu sanacije odlagališta, potpisan je sporazum, uredno plaćaju svoje rate. Općina Rakovec je nastavila sudski spor pa je Vrhovni sud presudio u korist Komunalca Vrbovec pa i Rakovec plaća svoje rate za sanaciju odlagališta. Svi sporovi sa suvlasnicima su riješeni.

mato jelic2

Puno toga smo naslijedili, ali ja nisam čovjek koji se izgovara na prošlost. Kupili smo opreme za 7 milijuna kuna, a 5 milijuna kuna smo iskeširali. Na leasing smo kupili samo kamion smećar. Da nismo morali isplaćivati te milijunske obaveze od ranije, 3 milijuna kuna prema gospodinu Jembriju plus 2,5 milijuna leasinga, danas bi bilo puno lakše. Kad pogledam gdje smo bili prije 5 godina i gdje smo danas, onda smo danas zbilja “raketa”.

Koliko je u posljednju godinu dana uloženo u novu opremu i vozni park? Pokrenute su i nove djelatnosti.

Oformili smo građevinsku jedinicu i svu potrebnu opremu za nju bez ijedne lipe kredita ili leasinga. Kupili smo dva kamiona smeaćara za sakupljanje otpada i razdvojenog otpada, jedno dvokomorno vozilo. Za jednog smo dobili europske novce od 1,1 milijuna kuna nepovratno, a 250 tisuća kuna smo platili sami.

Drugo vozilo smo kupili na leasing, kupili smo i čistilicu i brojne sitne stvari koje nam trebaju u redovitoj djelatnosti. Dobro smo se opremili, imamo nove ljude i nove strojeve. Nema strojara, mi kad ljude ovdje obučimo, molimo da onda ne odu dalje. Takva nam je sudbina, nema radne snage, nema zanatlija i iskusnih majstora. Covid je valjda prošao, sad nam problemi dolaze zbog rata i skupog materijala i to će biti veliki izazov za nas.

Kakva je situacija s odlagalištem?

Naše odlagalište je bezopasno. Kod saniranog dijela ispod su folije, sustav otplinjavanja, sustav odvodnje, ni kap ničega nejde u zemlju. To je moderno, sigurno odlagalište u kojeg je uloženo 7,5 milijuna kuna. Pokazalo se da je to spas s obzirom da kasni Županijski centar za gospodarenje otpadom. Da nemamo svoje odlagalište morali bi voziti nekamo i naši građani bi imali duplo veću cijenu sakupljanja otpada.

mato jelic5

Imali smo prošle godine problema da ishodimo financijska jamstva za dozvolu za gospodarenje otpadom. Na kraju je jedini način bila polica osiguranja na financijsko jamstvo od 2,5 milijuna kuna. Uspjeli smo i odlagalište je sanirano, otvoreno je reciklažno dvorište, stavili smo i sustav hidranata koji su tražili pa napokon možemo završiti postupak sanacije.

Naš sustav gospodarenja otpadom razvija se godinama i već 2018. godine smo prvi uveli čipove. Uvijek političari pokušavaju na tome sakupljati jeftine političke bodove, ali sustav je dobar i građani se ne trebaju brinuti.

Koliko je zaposlenih u Komunalcu?

Radimo sve u Komunalcu, osim prijevoza putnika i javnu rasvjetu. Ostale sve djelatnosti imamo, a cijeli kraj je spasila činjenica što smo uveli dimnjačare. Nije bilo privatnih firmi koje se bave dimnjačarstvom, osposobili smo dva srednjoškolca i dva radnika prekvalificirali. Sad nas je 73, od toga 68 za stalno. Problem nam je sezona kad dođe košnja i radovi po grobljima, pa kad nam dođe zima bez zimske službe nam je veliki problem, a ljude moramo imati cijelu godinu. Nekad je bilo 220 tisuća nezaposlenih na Zavodu pa smo mogli primiti 15-20 sezonaca preko ljeta, sad to više nije moguće. Fali nam zimska služba, plaće treba dati, a snijega nema. U mojih pet godina zaposlio sam 35 ljudi i to je vrijedno, a mi i dalje pazimo na svaku kunu, pogotovo sad zbog ove cijene nafte i materijala.

Cijene komunalnih usluga najpovoljnije su u Zagrebačkoj županiji

Što se tiče sakupljanja otpada malo smo podigli cijene, ali i dalje smo najjeftiniji u Zagrebačkoj županiji. To je na ponos i diku svima nama. Korigirali smo cijene zbog korisnog otpada kojeg skupimo, moramo plaćati da ga netko vozi. Kina je 2017. godine zabranila dovoz plastika, do tada se plastika mogla prodavati.

Godišnje platimo oko 200 tisuća kuna za zbrinjavanje nečega što besplatno pokupimo. Drugi koristan otpad isto plaćamo, osim papira kojeg prodamo za beznačajne novce. Htio bih i radnicima povećati plaće, nadam se da ćemo ovo ljeto u tome uspjeti. Dobro smo se ekipirali oko održavanja nerazvrstanih cesta.

Poruka za kraj

Svim ljudima s prigorskog kraja, koji slave, čestitam Uskrs u ime svih nas iz Komunalca. Svim ljudima kojima je teško neka Uskrs bude utjeha i nada u bolje. Komunalac je doživio Uskrs prije 3-4 godine i sad smo dobro, a puno dobroga i puno zdravlja želim svim našim korisnicima usluga.