Ovogodišnji lokalni izbori za koprivničko-križevačkog župana priuštili su nam dosta uzbuđenja, ponajviše u završnici prvog kruga gdje je za 500-tinjak glasova Kešer prestigao Lackovića i time osvojio povijesnu šansu da SDP dobije svog župana.
Osim po uzbudljivosti i ponekim iznenađenjima ovi izbori bili su povijesni i po svojoj prljavoj kampanji – lažni profili, lažne ankete i ‘fejk’ Facebook stranice obilježili su ovogodišnje izbore.
Jedna od takvih je i stranica ‘Istina o Korenu’ koja se pojavila početkom svibnja. Cilj stranice bio je očit, ocrniti aktualnog župana Darka Korena i vodstvo Županijskog HDZ-a te podsjetiti birače na navodne afere koje nikada nisu imale svoj sudski epilog niti su dokazane. No, krenimo redom.
Na javno dostupnoj Internet stranici ‘Lokalni izbori 2021’ nalaze se financijska izvješća o utrošenim sredstvima za izbornu promidžbu gdje je vidljivo koliko su na svoju kampanju novaca potrošili kandidati za župana Koprivničko-križevačke županije. Tako je u razdoblju od 29. ožujka do 22. svibnja aktualni župan Darko Koren za svoju promociju potrošio 264.472,57 kuna, dok je njegov protukandidat Mladen Kešer u razdoblju od 18. veljače do 22. svibnja potrošio 183.952,34 kuna.
U tom dijelu naravno nema ništa sporno dok se detaljno ne pogledaju dobavljači pojedinih kandidata. Aktualni župan u većini slučajeva surađivao je s marketinškim agencijama i lokalnim te regionalnim medijima što je uobičajeno, dok je kod Kešera ipak znatno drugačija situacija.
SDP-ov kandidat za župana osim što je surađivao s PR agencijama, lokalnim te nacionalnim medijima, koristio je i usluge braće Macan i njihove agencije McElit, o kojoj je prije nekoliko dana pisao portal Index.hr.
‘Istina o Korenu’ financirana od iste agencije koja poslovno surađuje s Miroslavom Škorom
U svom istraživačkom tekstu Index razotkriva poveznicu negativne kampanje protiv kandidata za zagrebačkog gradonačelnika platforme Možemo Tomislava Tomaševića i Miroslava Škore koji se navodno skriva iza agencije McElit.
Marketinška agencija McElit u vlasništvu braće Hrvoja i Marija Macana već je došla u fokus javnosti zbog raznih sumnjivih poslovnih aktivnosti i oglašavanja za razne političke opcije. Index navodi kako je agencija McElit plaćala sponzorirane objave Miroslava Škore i Domovinskog pokreta na Facebooku, ali su i plaćali objave opskurnih portal poput Imperijala, Zagrebačkih dubioza i Raskrinkavanja, no zajedničko svim tim objavama je telefonski broj braće Hrvoja i Marija Macana, odnosno broj mobitela ‘+385955819950’ koji se ujedno navodi kao i kontakt broj Facebook stranice ‘Istina o Korenu’.
Tu se vraćamo i na financijsko izvješće koje je priložio SDP-ov kandidat za župana gdje je vidljivo kako je u par mjeseci agenciji McElit plaćeno nemalih 18.000 kuna za internet oglašavanje, što sugerira da iza prljave kampanje protiv aktualnog župana sudjeluje sam Mladen Kešer.
Bitno je istaknuti kako stranica ‘Istina o Korenu’ nema službenog vlasnika, no vidljivo je kako je na plaćene oglase potrošeno nešto manje od 100 eura po svakom oglasu, a ukupno je prikazano 54 oglasa, što u prijevodu znači da je nepoznati počinitelj u razdoblju od samo mjesec dana potrošio znatna sredstva kako bi jednom od protukandidata povećao šanse za ulazak u drugi krug.
O svemu se naravno oglasio i trenutni župan Darko Koren koji je ekskluzivno na sučeljavanju na našem portalu otkrio kako je digao kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja koji se skriva iza ove stranice, a Gong je prije nekoliko dana potvrdio kako je navedena stranica pokrenuta početkom svibnja i to protiv HDZ-ovog kandidata za koprivničko-križevačkog župana.
Iz Gonga su još istaknuli da je, nakon što je u drugi krug izbora s Korenom ušao Mladen Kešer, oglašavanje na stranici prestalo, što potvrđuje i naše indicije kako je cilj ove stranice bilo difamirati glavnog kandidata izbora, a pomoći određenom protukandidatu da uđe u drugi krug.
U promociji Kešera najviše aktivan portal ‘Đurđevačka stvarnost’ povezan s braćom Macan i agencijom McElit
Ključan segment je i poveznica cijele ove prljave kampanje s portalom ‘Đurđevačka stvarnost’ koja je s radom na ovom području počela nešto ranije, a čije objave često dijeli na društvenim mrežama čelnik koprivničko-križevačkog SDP-a Mladen Kešer. O povezanosti agencije McElit s brojnim portalima s domenom stvarnost.hr pisao je portal Narod.hr koji je razotkrio kako je njihove usluge koristio Most vrijeme zadnjih parlamentarnih izbora.
Radi se o 49 internetskih stranica raspoređenih u 10 hrvatskih izbornih jedinica, a vlasnik tvrtke i ujedno urednik portala je Ivica Janković iz Slavonskog Broda koji se također navodi u impressumu portala Đurđevačka Stvarnost koji često prenosi negativno intonirane tekstove o koprivničko-križevačkom županu ili sumnjive ankete koje pogoduju SDP-ovom kandidatu za župana.
Uz Đurđevačku stvarnost u prenošenju takvih vijesti prednjači i portal HR-Vjesnik sa sjedištem tvrtke u Kutini, koji do predizborne kampanje Kešera gotovo nikada nije medijski pratio ovu županiju. Kešer je i tom portalu, odnosno tvrtki Media vijesti j.d.o.o. platio 8000 kuna za izbornu promidžbu.
Također i taj portal često je dijeljen od strane SDP-ovog kandidata za župana, dok se objave stranice ‘Istina o Korenu’ nisu dijelile, ali su lajkane.
Za kraj ostaje pitanje kako će na sve ovo reagirati Kešerovi birači i hoće li ovakva vrsta prljave kampanje biti sankcionirana od strane nadležnih institucija, ali građana koji će ovu nedjelju odlučiti tko će biti novi koprivničko-križevački župan.
Redakcijski tekst