Nakon što smo početkom ove godine počeli pisati o netransparentnom poslovanju tvrtke Piškornica sanacijsko odlagalište te nakon niza istraživačkih članaka gdje smo propitivali prijavljene količine otpada, kao i njegovu zbijenost, ali i dovodili novu Upravu Piškornice i PSO-a u spregu s politikom, naše sumnje pokazale su se opravdane.
Podsjetimo, kako je nedavno Uprava PSO-a na čelu s Marijanom Blažokom objavila mjesečno Izvješće o poslovanju društva od siječnja do lipnja 2020. godine, gdje se naš portal, kao i određeni novinari spominju i dovode u vezu s načelnikom Općine Koprivnički Ivanec Marijom Švegovićem te se insinuira kako su tekstovi o Piškornici naručeni, odnosno imaju političku pozadinu.
Naravno za to prozivanje, odnosno klevetu našeg medija Uprava PSO-a nije podastrijela nijedan dokaz, što samo govori koliko su vjerodostojne njihove tvrdnje.
U tu svrhu, prema našim neslužbenim informacijama, angažirani su i neki medijski poduzetnici kako bi se stvorila lažna slika o našim namjerama kao utjecajnog regionalnog portala, koji je s vremenom zbog pisanja određenih osjetljivih tema oko gospodarenja otpada postao meta određenog političko-medijskog lobija.
Isto tako bitno je spomenuti kako je naš portal zbog određenih sumnji u zataškavanje političkih veza Regionalnog centra za gospodarenje otpadom Piškornica sa SDP-om, ali i varaždinskim županom Radimirom Čačićem, početkom lipnja ove godine poslao upit Upravi PSO-a i zatražio odgovor koliko je do sada utrošeno novaca na medijsko oglašavanje te postoji li ugovor s nekom PR agencijom. Sve do sada Uprava PSO-a nije dostavila svoj odgovor, a sada je jasno i zašto.
Na medijske i PR usluge u dva mjeseca “spiskali” gotovo 40 tisuća kuna
U spomenutom Izvješću jasno se navodi kako je do sada u dva mjeseca (mjesec svibanj i lipanj, op.a.) na medijsku promidžbu, kao i usluge PR-a, odnosno kriznog komuniciranja, Uprava potrošila skoro 40.000 kuna.
Od toga 20.000 kuna plaćeno je Obrtu za savjetovanje Signal Media koje je osnovano u rujnu 2018. godine, vlasnika Josipa Jagića. U toj priči ne bi bilo ništa sporno da taj isti Josip Jagić nema vrlo očitu poveznicu s SDP-om.
Prema javno dostupnim informacijama radi se o diplomiranom politologu i dugogodišnjem novinaru koji je bio glavni urednik Business.hr-a i novinar Poslovnog dnevnika. U srpnju 2014. godine Jagić je obnašao funkciju glasnogovornika ondašnjeg Ministarstva zdravlja koje je tada vodio SDP-ovac Siniša Varga.
Danas Jagićev obrt za odnose s javnošću ima poslovni odnos s europarlamentarcem i utjecajnim SDP-ovcem , što nam je potvrdio i sam Piculin ured u Zagrebu.
– Signal Media za g. Piculu obavlja usluge strateškog savjetovanja u komunikaciji, medijskih treninga i priprema za javne nastupe, analizu medijskih objava, specijaliziranu tehničku pomoć u području medija i pomoć u odnosima s javnostima, temeljem ugovora iz srpnja 2019. godine – odgovorili su iz Ureda zastupnika u Europskom parlamentu Tonina Picule.
Na naše pitanje jesu li upoznati s poslovnim odnosom Signal Medie i PSO-a te po kojem kriteriju su odabrali baš Jagićev obrt, iz Piculinog ureda nisu odgovorili. Slično pitanje smo postavili i Upravi PSO-a, no iako su tvrtka u javnom vlasništvu, odgovor nam do objave ovog teksta nisu poslali.
Hoće li zbog političkih igara i sumnjivih interesnih lobija premijer Plenković zaustaviti projekt težak gotovo 500 milijuna kuna
Ono što ovaj slučaj čini skandaloznim, je činjenica što Piškornica sanacijsko odagalište koja je u vlasništvu tvrtke Piškornica d.o.o., koju vodi bivši HNS-ovac, vojni obavještajac i osoba sumnjive prošlosti Mladen Ružman, troši javni novac na PR usluge kako bi se borila protiv svog suvlasnika i određenih medija koji istražuju nelogičnosti i moguće nezakonitosti u ovom kontroverznom projektu.
Na kraju nameće se par bitnih pitanja, tko je Upravi PSO-a odobrio takvu vrstu poslovne suradnje i zašto. Tko se točno skriva iza interesne skupine koja potiče ovakvu vrstu poslovne politike PSO-a i Piškornice? Hoće li očita poveznica sa SDP-om utjecati na Vladinu odluku da financira izgradnju centra i tko će naposljetku odgovarati ukoliko projekt vrijedan gotovo pola milijardi kuna propadne.
Koprivnički aktivist Siniša Bosanac: „Mislim da je poprilično jasno zašto Uprava želi „zamutiti“ vodu, a PR agencija im služi da im priča zvuči uvjerljivije“
Za naš portal svoje viđenje iznio je i Siniša Bosanac, koprivnički aktivist poznat kao žestoki protivnik Piškornice.
– Uprava Piškornice treba objasniti kako to da su baš odabrali Signal Media agenciju koja u isto vrijeme radi PR za SDP-ovca Tonina Piculu. Vlasnik agencije bio je i glasnogovornik Ministarstva zdravlja od 2014. godine, a sada između ostalih zastupa farmaceutskog diva Glaxo Smith Kline – rekao je.
Dodao je kako ne zna zašto je Uprava PSO-a odabrala baš tu agenciju, ali da mogući odgovor leži u povezanosti sadašnje Uprave sa SDP-om te kako bi trebalo provjeriti CV aktualnog direktora Piškornice.
– Zbog manipulacija oko kapaciteta odlagališta i količina mislim da je poprilično jasno zašto Uprava želi „zamutiti“ vodu, a PR agencija im služi da im priča zvuči uvjerljivije.
Naime, ako je sve čisto zašto onda izbjegavaju javna sučeljavanja i argumentirano iznošenje činjenica, već pribjegavaju „plaćenim“ demantijima – zapitao se Bosanac te za kraj istaknuo kako je osobno spreman javno ukrstiti argumente s bilo kime iz Piškornice oko stanja na sadašnjem smetlištu i izgradnje RCGO-a. (mm)
prigorski.hr