Na dodjeli Suncokreta ruralnog turizma, u kategoriji Turistička seljačka obiteljska gospodarstva, zlatna povelja zasluženo je otišla u ruke seoskog turizma Rakić koji se nalazi u malom selu Čabraji, u okolici Križevaca.
Cijela obitelj Rakić uključena je u rad i razvoj njihovog seoskog turizma, te su pravi primjer OPG-a koji živi turizam svaki dan. „ Jako smo ponosni na priznanje koje smo dobili, to je dokaz kako svojim angažmanom, čvrstom voljom i podrškom zajednice svaki naš kraj može postati poželjno turističko odredište.
Ovo nam je veliki poticaj da nastavimo i gradimo dalje ono što su nam roditelji ostavili” istaknula je Jasmina Rakić Horvat, te dodala kako im je ova nagrada veliki poticaj za sav trud koji su uložili svih ovih godina i kako ruralni turizam ima veliki potencijal, a pogotovo selo, koje treba iskoristiti.
Naša filozofija turizma je kako se turizam sastoji od emocija, doživljaja i priče, a Jasmina se slaže s nama te dodaje kako istu priču i oni pričaju svih ovih godina koliko se bave turizmom „Moji roditelji koji su pokretači turizma u našem malom selu Čabraji pričaju istu tu priču od prvog dana i apsolutno se slažem s Vama kako je u turizmu bitno pričati priče.
Ključ cijele te priče oko ruralnog turizma je upravo emocija. Jedna obitelj koja je zaljubljenik u svoje mjesto i svoje zemlju. Svatko tko se bavi ruralnim turizmom ima što pokazati, tako smo i mi zaključili kako u našem malom mjestu gdje živimo imamo jako puno potencijala. Imamo što pokazati turistima” poručuje Jasmina Rakić Horvat.
Zanimljivo kako je nedavno brigu oko seoskog turizma Rakić od svog oca preuzela kći, Jasmina Rakić Horvat, što je u pravom duhu obiteljskih domaćinstava i razvoja ruralnog turizma. „Osobno sam tek nedavno počela preuzimati najveći dio posla odnosno organizaciju poslovanja, što su do sada radili moji roditelji. Moram priznati kako sam od malena s njima bila uključena u naš turizam tako da sam bila upoznata sa svim poteškoćama. Kako su moji roditelji prolazili sve faze tako sam se i ja naučila nositi s problemima i učila sam od njih“ pojašnjava Jasmina.
Ruralni turizam čini samo 4% turističkog prometa što je poražavajući podatak, ali isto tako ovo je dokaz kako u ovom segmentu imamo priliku za veliki rast. Ruralni turizam jedna je od grana s velikim potencijalom, a kao najbolji dokaz te teze su Austrija ili Švicarska. Zašto je to tako i koji su potencijali ruralnog turizma komentirala je za naš portal i Adrijana koja ističe kako je problem i u mentalitetu naših ljudi koji nisu svjesni kako možemo jako puno pružiti i pokazati, kako domaćim gostima, tako i strancima. „ Naša priroda i naš potencijal još su neiskorišteni.
Kada smo započeli priču oko našeg ruralnog turizma zapravo smo počeli na osamljenom mjestu koje je bilo udaljeno od sela. Na tom mjestu su bile livade na kojem je u to vrijeme, prije 13 godina, bilo odlagalište otpada. Kada su moji roditelji počeli čistiti i uređivati livadu za potrebe seoskog turizma mnogi su im se podsmjehivali. Nakon toliko godina rada danas vidimo kako naša odluka nije bila pogrešna.
Imamo sve više turista, a pogotovo stranaca što nam je posebno drago“ istaknula je Rakić Horvat te dodala kako je ruralnom turizmu potrebna veća pomoć Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, pogotovo u kontekstu promocije, a nužno je i povećati ulaganja samih dionika u ruralnom turizmu. „Smatram da bi ruralni turizam trebalo posebno reklamirati, a najveću pomoć bi trebali imati od lokalnih turističkih zajednica jer najbolje poznaju nas, a i naše potrebe i probleme.
Također, važno je da dionici sami ulažu u razvoj i tek onda traže pomoć oko sufinanciranja od MINT-a ili HTZ-a. Mi smo svake godine sami ulagali u naš proizvod i poboljšanje usluge, bez obzira na podršku lokalne i županijske turističke zajednice. Da nije bilo naše čvrste volje i da nismo sami gurali i pokušavali se probiti na tržištu, smatram kako ne bi bilo velike pomoći od svih ostalih. U konačnici, ako je dobro osmišljen program i ako imate dobar projekt onda naravno imate i velike šanse da i dobijete podršku od ostalih institucija.
Sve je na nama“ zaključuje Jasmina koja drži kako je marketing od usta do usta također ključan. Slažemo se s Jasminom kako je najbolji marketing uvijek bio i uvijek će biti usmena predaja, a to ovisi samo o Vama.
Čestitamo obitelji Rakić na zasluženoj nagradi i trudu koji su godinama ulagali u svoj obiteljski turizam. Kvalitetan rad i odnos prema turistima uvijek se pozitivno i višestruko vrati, a to je i sama esencija turizma. Ako Vas put vodi pored Koprivnice, svratite u selo Čabraja i kod obitelji Rakić, te se sami uvjerite kako izgleda ruralni turizam u praksi.
hrturizam.hr/Goran Rihelj
prigorski.hr/foto:Facebook