Teško je shvatiti razmjere političke drame koja se ovih dana u Križevcima odvija zbog 400 metara ceste. Spominjale su se u početku i bušilice, pa bi građani Križevaca možda trebali biti sretni što se u konačnici pronašlo manje nasilno rješenje, no teško je razumjeti razmjere političke drame koja se ovih dana odvija u metropoli Prigorja, osim da se zaključi kako je Križevčanima zapravo super, kad im je najveći problem – biciklistička staza, piše jutarnji.hr

Upitno je, naravno, stoje li iza te drame interesi građana ili prije svega oni gradske vlasti, koja se dosta teško snalazi nakon što je na posljednjim izborima fotelju preuzela od bivšeg gradonačelnika Marija Rajna, no izgledno je da će u tom političkom teatru apsurda na kraju moguće stradati projekt za koji je grad dobio sufinanciranje od čak 318 tisuća eura, a Križevci bili na putu da postanu ogledni primjer održiva grada.

Predsjednik Gradskog vijeća Ivan Majdak rekao je kako mu je jasno da se svi u Koprivnici ili Varaždinu voze biciklima. -Na kraju krajeva njihova je konfiguracija terena drugačija od naše. Pa gledajte vi ovdje okolo, svugdje breg pa dol, to biciklima kod nas mogu samo sportaši – kazao je Majdak za Jutarnji.

Doduše, biciklistička staza o kojoj govori posve je ravna, ide centrom grada u dužini 3,5 kilometara, a brijega nema niti na djelu od 400 metara, koje je Majdak i Katanović namjeravaju izmjestiti, vjerojatno na nogostup.

-Odgovorno tvrdim da ovdje niti deset ljudi dnevno centrom grada ne prođe biciklima -ustanovio je Majdak. Pitali smo ga može li te tvrdnje potkrijepiti kakvim argumentima. Recimo, je li grad od početka uvođenja jednosmjernog prometa mjesrio emisije CO2, kako ne bi došlo do zaključka da projekt nije ispunio svrhu? Je li netko napravio analizu poslovanja križevačkih trgovina i kafića koji posluju na trasi jednosmjernog prometa, a koji se navodno žale kako su im prihodi srušeni 80 posto? -Ma kaj budemo radili analize za nekaj kaj ne vidimo da ne valja- ispalio je Majdak. Sličnu argumentaciju ponudio je i gradonačelnik Katanović.

Majdak je pak, bivši SDP-ovac, lokalni političar, koji se dosad tri puta bezuspješno kandidirao za križevačkog  gradonačelnika, a na ovogodišnjim izborima je osvojio 601 glas te osvojio jedan mandat u Gradskom vijeću. U veljači je bio organizator prosvjeda, ali umjesto građana na slikama smo uspjeli izbrojati 30 prosvjednika, a glavnu riječ tamo su vodili Majdak, predsjednik gradske četvrti Centar Tomislav Karlović, Tihomir Hodak jedan od kandidata za direktora s Majdakove liste, a i sam Katanović je dao podršku. Upravo je Majdak tada Grad prijavio građevinskoj inspekciji te uspio ishoditi privremenu zabranu radova.

Trenutačni gradonačelnik ustrajan je u tome da izmjene neće utjecati na sufinanciranje Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a Grad da će riješiti problem zbog kojeg su Križevci sada već predmet ismijavanja. A Križevčani taoci izbornih kalkuliranja, u kojima su najmanje bitni – njihovi stvarni interesi.

Cijeli članak možete pronaći u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista te na portalu jutarnji.hr