Danas su na konferenciji za medije predstavljene najvažnije točke 3. sjednice Gradskog vijeća Grada Križevaca s posebnim naglaskom na II. izmjene i dopune Proračuna za 2025. godinu.
Gradonačelnik Tomislav Katanović je sa suradnicima najavio 24 točke dnevnog reda od kojih je najvažnija donošenje rebalansa proračuna. -Nakon uvida u sve dokumente javne nabave i ugovore koje smo naslijedili, smatramo važnim izvijestiti javnost o stvarnoj financijskoj situaciji. Činjenica jest da je proračun napravljen prije izbora kao pravi predizborni proračun, u smislu da su stavke rashoda poprilično velike, odnosno nerealne, kao i prihodovne stavke koje su iznad realnih planova, no to smo znali i prije izbora, samo tada nije bilo moguće utvrditi koliko je od tih rashoda potpisano i ugovora koje više nije moguće raskinuti – rekao je gradonačelnik.
-Situacija je takva da sada kad smo skinuli rashode koji nisu ugovoreni do kraja godine i skinuli prihode na neke realne razine, ostaje manjak u gradskom proračunu od otprilike 5 milijuna eura. Na to još može manjinski utjecati da se nešto drastično dogodi s prihodom ili nešto od dogovorenih ugovora se ne uspije realizirati. Jedan od nerealnih primjera s prihodovne strane je prihod od poreza na dohodak koji je stavljen na 16 milijuna eura, a možemo prema prvoj polo ini godine očekivati kojih 12 milijuna. Isto tako prihod od prodaje gradske imovine postavljen je na 3 milijuna eura, a zapravo nije jasno može li se taj prihod realizirati.
Sve što nam ne predstavlja penale za grad u ugovorenim poslovima, odgođeno je za narednu godinu. Taj financijski manjak morat ćemo djelomično sanirati do kraja ove godine, a odrazit će se na proračune i u narednim godinama. Jedina mogućnost da se to napravi jest stvaranje stavke kratkoročnog zaduživanja za pokriće tog minusa – naglasio je Katanović i dodao kako financijska situacija nije dobra u Komunalnom poduzeću Križevci uz potencijalni minus do kraja godine od 350 tisuća eura te da je slična situacija uz manji iznos u Grad-komu.
-Osim financijskih, zateklo nas je i dosta organizacijskih problema. Nakon izbora nije više bilo pročelnika za gospodarstvo i financije, imali smo ostavke i članica i članova Upravnog vijeća u gradskom vrtiću, nedostaje nam ravnatelj u Gradskom muzeju. Malo je institucija koje nemaju nekakvih problema. Ja sam sazvao sve ravnatelje, odnosno direktore gradskih firmi da čujemo kakva je tamo situacija. U Komunalnom poduzeću je projiciran potencijalni minus od 350 tisuća eura, slična situacija očekivana je i u Grad-komu. Sve u svemu, ovom gradu treba jedna financijska stabilizacija i organizacijske promjene – rekao je gradonačelnik te dodao da oni u svom predizbornom programu nisu obećavali ništa nerealno, komuniciran je kao program za mandatno razdoblje i on će u tom razdoblju biti realiziran. -Već ove godine najavili smo uvođenje radnih bilježnica za naše osnovnoškolce i mislim da je to jedan dobar program na kojem smo inzistirali bez obzira na situaciju, pronašli smo način da se to financira.
Najavljeno je smanjenje rashoda za opremanje autobusnih stajališta. -To su rashodi koji su napravljeni iz gradskog proračuna, oni nemaju neke izvore financiranja iz fondova i tu smo gledali da svaku stavku možemo umanjiti, a da nije ugovorna obveza s nekim penalima – rekao je Katanović.
Gradonačelnik je komentirao situaciju u gradskom vrtiću. -Imenovanjem novog Upravnog vijeća uklonjen je dio nepravilnosti utvrđen inspekcijskim nalazom. Ono što je sigurno upisne kvote su sada obavljene isključivo po zakonu i pedagoškom standardu uz poštivanje kriterija usvojenima na gradskom vijeću. Nema govora o bilo kakvim nepravilnostima od novog Upravnog vijeća pa nadalje – zaključio je gradonačelnik.






