U sklopu ovogodišnje javnozdravstvene akcije #SaveYourSkin koju su organizirali La Roche-Posay, Hrvatsko dermatovenerološko društvo i Hrvatsko društvo za dermatološku onkologiju Hrvatskog liječničkog zbora obavljena su 1434 besplatna pregleda madeža, od kojih se njih 45 pokazalo suspektnim na melanom.

Prvi je na rasporedu bio Zagreb u kojemu su tijekom dva dana obavljena 372 besplatna pregleda te je otkriveno 14 suspektnih madeža. Potom je uslijedio Pazin, u kojemu je obavljeno 189 pregleda madeža, od čega su se četiri pokazala suspektnim. U Gospiću je u sklopu 272 besplatna pregleda otkriven tek jedan madež sa sumnjom melanoma, dok je u Imotskom, u kojemu je obavljeno rekordnih 390 besplatnih pregleda, pronađeno 12 suspektnih madeža.

Kampanja je u nedjelju završena u Vukovaru, u kojemu je u sklopu 211 pregleda pronađeno 14 suspektnih madeža, čime se Vukovar pokazao kao grad s najvećim postotkom suspektnih madeža s obzirom na broj obavljenih pregleda. Dermatolozi koje je okupila akademkinja Mirna Šitum, predstojnica Klinike za kožne i spolne bolesti KBC-a Sestre milosrdnice, ciljano su išli u gradove u kojima nema dermatologa ili je pristup dermatologu ograničen.

Samo 34% pregledanih građana redovito koristi zaštitu od sunca

Zabrinjavajući je podatak da 58% pregledanih ranije nije bilo na pregledu madeža, iako su većinu pregledanih činile upravo odrasle osobe, od čega 61% žene. Među pregledanim pacijentima samo 3% njih koristilo je ili koristi solarij. Upravo je pretjerano izlaganje suncu jedan od glavnih uzroka raka kože, a dolaskom ljeta brojni građani nedovoljno se štite težeći preplanuloj puti. Tek 34% pregledanih građana zaštitu od sunca koristi redovito i uvijek kada su na suncu, 40% zaštitu od sunca koristi samo ljeti, dok 26% pregledanih pacijenata uopće ne koristi zaštitu od sunca.

Dermatolozi ističu kako je, prema podatcima Registra za rak Republike Hrvatske, incidencija melanoma u stalnom porastu. Govoreći o zloćudnim tumorima kože, melanom, ako se ne otkrije na vrijeme, ima najzloćudniji tijek i najlošiju prognozu. S druge strane, ako se otkrije dovoljno rano, u 99% slučajeva je izlječiv.

Ove godine obavljeno 76,8% pregleda više nego prošle godine

„Jedan od ciljeva našeg brenda La Roche-Posay je podizanje razine svijesti javnosti o važnosti pravilne zaštite kože od sunca i rane prevencije raka kože. Velik broj građana nije upoznat s činjenicom da bi zaštitu od sunca trebalo nanositi tijekom cijele godine te da je jedini SPF faktor koji može pomoći u zaštiti onaj od 50. Ova akcija pomaže nam da se približimo građanima, educiramo ih o brizi i zaštiti kože, ali i da im omogućimo besplatne preglede madeža prije dolaska vrućih dana i pridonesemo smanjenu crne statistike koja Hrvatsku stavlja na vrlo visoko, četvrto mjesto po smrtnosti od melanoma u Europi. Ove smo godine obavili 76,8% pregleda više nego prošle godine i otkrili 80% više melanoma, a svoju suradnju s dermatolozima u rješavanju ovoga problema planiramo nastaviti“, izjavila je Svjetlana Arh, Medical direktorica L’Oreal Dermatological Beauty divizije kompanije L’Oreal.

La Roche-Posay je dermokozmetički brend za njegu kože broj jedan u svijetu*, koji preporučuju vodeći dermatolozi. Uz pomoć svojih inovativnih proizvoda brend La Roche-Posay godinama predano radi na osvještavanju o važnosti prevencije raka kože. Inicijativa #SaveYourSkin koju je pokrenuo La Roche-Posay uključuje edukaciju građana, redovne besplatne preglede madeža, redovitu i učinkovitu zaštitu od sunca pomoću krema sa zaštitnim faktorima te stručne savjete dermatologa. Dugogodišnjim nastojanjem da promjeni percepciju i navike društva u zaštiti zdravlja kože, La Roche-Posay pomaže smanjenju poražavajućih statistika vezanih uz rak kože te dodatno ukazuje na potrebu brige o zdravlju kože i potiče što veći broj ljudi na redovite preglede i samopreglede kože.