Nakon 15 godina Zagrebački električni tramvaj (ZET) sutra će dobiti potpuno novi tramvaj, a proizvela ga je tvrtka Končar-električna vozila, pohvalili su se iz zagrebačke Gradske uprave dodajući da bi njegovo uključivanje u promet trebalo biti u drugoj polovici veljače.

Novi niskopodni tramvaj NT2400 sutra dolazi na trešnjevačku remizu, a prije službenog preuzimanja te uključenja na redovne linije proći će ispitivanje i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama.

Ispitivanje će provesti Povjerenstvo za tehnički pregled, sastavljeno od predstavnika ZET-a i sveučilišnih profesora u suradnji sa stručnjacima iz Končara. Nakon ispitivanja i pozitivnog mišljenja Povjerenstva, Grad Zagreb izdat će rješenje za prometovanje, a potom slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni promet, očekuje se u drugoj polovici veljače.

Tramvaj je završen i prije roka, koji je bio predviđen za lipanj, a prvi je od ukupno 40 ugovorenih tramvaja. “Potrebno je istaknuti kako se nakon isporuke prvih 20 primjeraka, nastavlja proizvodnja ugovorenih dodatnih 20 niskopodnih tramvaja koji bi trebali biti isporučeni tijekom 2026. i 2027. godine, a u planu je nabava još 40 niskopodnih tramvaja, čime će se u modernizaciju tramvajskog voznog parka uložiti više pd 200 milijuna eura, ističu iz Gradske uprave.

Kontinuirano radimo na unapređenju javnog prijevoza. Nakon proširenja tramvajske mreže i objave nabave 60 niskopodnih autobusa, novi tramvaj još je jedan korak prema boljoj, kvalitetnijoj i sigurnijoj mobilnosti u Zagrebu. Uskoro će gradom prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji, čime se Zagreb svrstava uz bok europskim metropolama“, rekao je tim povodom gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Tramvaj dužine 20.8 metara, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je video nadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek eksploatacije mu je 35 godina. Novost je, ističu iz Grada, i njegova inovativna tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.

Vrijednost ugovora iznosi 47.2 milijuna eura s PDV-om, a novo vozilo je u cijelosti financirano u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Iz Grada još podsjećaju da je nakon više od 20 godina pokrenuta izgradnjs novih tramvajskih pruga u Sarajevskoj i Heinzelovoj ulici, revitalizacija uspinjače, a završena je i rekonstrukcija okretišta Mihaljevac, “čime je napravljen veliki iskorak u ulaganju u prometnu infrastrukturu”.

Dodaju i da je prošle godine starijima od 65 godina omogućeno pravo na besplatan javni prijevoz, a svim Zagrepčanima korištenje žičare Sljeme bez naknade te će od proljeća i mlađi od 18 godina moći koristiti javni prijevoz bez troškova, kao i da će se proširiti obuhvat povlastica za osobe s invaliditetom.