Potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić na današnjoj sjednici Vlade predstavio je Prijedlog uredbe o izmjeni i dopuni Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, kojim se omogućava provedba članka 32. Direktive EU iz 2018 .godine.
Članak 32. propisuje da države članice uspostavljaju centralizirane mehanizme poput središnjih registara ili središnjih elektroničkih sustava za dohvat podataka, kojima se omogućuje pravodobna identifikacija svih fizičkih ili pravnih osoba koje posjeduju ili kontroliraju račune za plaćanja i bankovne račune utvrđene pomoću IBAN-a.
Države članice osiguravaju da informacije koje se čuvaju u centraliziranim mehanizmima budu izravno dostupne nacionalnim financijsko obavještajnim jedinicama odmah i u nefiltriranom obliku. Informacije kojima se mora moći pristupiti i mora ih se moći pretraživati putem centraliziranih mehanizama su i sefovi svih fizičkih i pravnih osoba.
„Ovim člankom propisuje se kako Jedinstveni registar računa, kao jedinstvena baza podataka, sadrži i podatke o sefovima fizičkih i pravnih osoba, a koje su podaci dostupni Uredu za sprječavanje pranja novca izravno elektroničkim putem i bez naknade“, kazao je ministar Marić.
Pojasnio je da je navedena provedba odredaba Direktive trebala biti dijelom reforme provedbe ovršnog postupka koji se predlaže odredbama Prijedloga ovršnog zakona, ali budući da je za Prijedlog ovršnog zakona predviđeno da prođe postupak trećeg čitanja u Hrvatskom saboru te će time procedura donošenja Ovršnog zakona trajati duže od predviđene, potrebno je navedeno pitanje riješiti odredbama Uredbe.
Također, sukladno Akcijskom Planu Republike Hrvatske za pridruživanje Europskom tečajnom mehanizmu II (ERM II) i bankovnoj uniji, Republika Hrvatska se obvezala donijeti Pravilnik o jedinstvenom registru računa u IV. tromjesječju 2019. godine, kako bi se odredbe Direktive mogle u potpunosti prenijeti u nacionalno zakonodavstvo.
Ovom Uredbom omogućuje se provedba mjera predviđenih Akcijskim planom u zadanim rokovima, odnosno izbjegavaju rizici odgode ulaska u ERM II te se omogućava pravna osnova za izmjene Pravilnika.





