Njemački potrošači su tijekom prošle godine potrošili znatno manje novca na kupnju vina jer troškovi života u zemlji i dalje rastu.

Privatna kućanstva prošle su godine na kupnju vina izdvojila 10 posto manje novca na svim prodajnim mjestima u državi, objavio je u Njemački institut za vino sa sjedištem u Dusseldorfu uoči održavanja sajma ProWein od 19. do 21. ožujka.

Analiza tvrtke NielsenIQ ukazuje na to da je smanjena kupnja rezultirala padom prodaje od 6,5 posto. Količina vina konzumirana izvan doma, u restoranima ili na ostalim događanjima nije uključena u spomenutu statistiku.

I samo je vino poskupjelo. Institut za vino je objavio da je za vina porijeklom iz Njemačke prosječna maloprodajna cijena u 2022. porasla na 4,18 eura po litri, što je povećanje od 26 centi ili 6,6 posto u usporedbi s 2021. godinom.

Do poskupljenja je, među ostalim, došlo zbog znatno većih troškova koje treba izdvojiti za boce, ambalažu, logistiku i plaće osoblja.

No prosječna cijena vina iz inozemstva u 2022. porasla je manje naglo, odnosno za 7 centi ili nešto manje od 2 posto na 3,64 eura po litri.

Nesklonost potrošača prema kupnji osobito je uočljiva kod vina porijeklom iz Njemačke. Prodane količine domaćeg vina pale su za 14 posto, a prodaja za 8 posto.

U slučaju vina uvezenih iz inozemstva otkupna količina manja je za 7 posto, a rashod za 5 posto.

Kada je posrijedi uvoz, i dalje prednjače talijanska vina s udjelom od 16 posto, što je jedan postotni bod manje u odnosu na prethodnu godinu, slijede vina iz Španjolske s 14 posto, rastom od dva postotna boda te francuska vina s 11 postotnih bodova.

Bijelo vino i dalje se favorizira sa stabilnim količinskim udjelom od 47 posto. Tržišni udio crnog vina pao je s 41 na 40 posto, a potrošnja roze vina porasla je s 12 na 13 posto.