Prirodno meka izvorska voda sa obronaka Papuka, tradicionalna receptura i tehnologija proizvodnje piva čeških doseljenika daruvarskog kraja, čine Staročeško pivo izvornim predstavnikom plzenskog tipa piva u Hrvatskoj. Okus Staročeškog piva obilježava cvjetna aroma hmelja i naknadni gorko trpki okus koji se zadržava na nepcu nakon konzumiranja.

Staročeško svijetlo, crveno i bock pivo odnedavno imaju posebno dizajniranu etiketu s vrlo modernom ilustracijom ždrala. Za dizajn etikete zaslužna je kreativna agencija Pakeraj koja se pobrinula da daruvarski ždral na etiketi Staročeškog dobije zasluženo dominantno mjesto, ali i vrlo osebujan karakter. Tako je pivo s mnogo karaktera dobilo vizualnu opremu kakvu zaslužuje.

Starocesko plakat Bock plakat F

Iza ove ideje stoji stoljetna tradicija i duboka simbolika. Naime, davne 1765. godine kraljica Marija Terezija je grofu Antunu Jankoviću dala potvrdu nasljednog plemstva i pridjevak daruvarski zbog ždrala u svom obiteljskom grbu (na mađarskom “Ždralov grad” – daru=ždral + var=grad). Položaj ždrala, okrenut na desnu stranu i s podignutom nogom, predstavlja stalnu budnost na straži. Antun plemeniti Janković podigao je 1840. godine i Pivovaru Daruvar koja od tada pa sve do danas kontinuirano proizvodi pivo, i to u samom središtu grada zbog čega ona danas nosi naziv najstarije hrvatske pivovare. Naziv Staročeško pivo prvi puta se pojavljuje 1893. godine što ga čini jednim od najstarijih pivskih brendova u Hrvatskoj.

Starocesko plakat svijetlo plakat F

Nije zato niti čudno da se dizajnerski tim pripremajući novi vizualni identitet Staričeškog piva odlučio upravo ždralu dati dominantnu poziciju. Inspiracija za vizual bila je upravo ‘pivo s karakterom – lagano (Staročeško svjetlo), jako (Staročeško bok) i premium (Staročeško crveno). ‘Kako je zaštitni lik već bio ždral, smatrali smo da bi mu trebalo dati nekih ljudskih osobina i sve to oplemeniti s malo humora. U konačnici mislimo da smo uspjeli. Jedan ždral  tako  je  proletio na motoru, drugi se gospodski zacrvenio, dok je treći odlebdio u svemir‘, objasnila je Jelena Simić, ilustratorica i dizajnerica iz kreativne agencije Pakeraj.

Na pitanje kako su se odlučili za ovaj moderan iskorak kaže: ‘Da biste skrenuli pažnju potrošaču potrebno je nekad napraviti hrabar iskorak. S obzirom da se radi o kvalitetnom pivo, vjerujemo da kupca i dizajn mora zaintrigirati na kupnju. Okus će ga sigurno motivirati da ga nastavi kupovati’.

Za proizvodnju Staročeškog piva Pivovara Daruvar danas koristi sirovine, koje su prirodne i proizvedene u Hrvatskoj, a Pivovara tradicionalno toči Staročeško pivo u smeđe boce, za razliku od mnogih komercijalnih pivovara, jer smeđa boca filtrira svjetlost i zadržava proizvedeni miris i okus piva.

Starocesko plakat RED plakat F

Proizvodnja pivovare Daruvar ’90-ih godina, dakle u vrijeme Domovinskog rata, dosezala i do 250.000 hektolitara. Danas Pivovara Daruvar zauzima šesto mjesto po proizvodnji u Hrvatskoj sa stalnim trendom rasta. Ova je pozicija vrlo izazovna kada se uzme u obzir da se radi o manufakturnoj proizvodnje piva koju danas poznajemo kao zanatsko odnosno craft pivo. Pivovara Daruvar osim Staročeškog, koje iako lager u Pivovari Daruvar se proizvodi po tehnologiji manufakture i odležavanja, ima i craft brend liniju Peti element, koji osvaja od svoga pojavljivanja na tržištu, od 2104. osvaja ljubitelje zanatskog piva u Hrvatskoj. Brend liniju Peti element čini 10 vrhunskih craft piva: Aba, Lela, Bart, IIpa, Gerweiss, Stout 4.2, Woodoo 0.33,  Bonner, Whey Beer (proteinsko pivo) te nova piva Green power s dodatkom industrijske konoplje, prvo takvo pivo u Hrvatskoj, i kiselo pivo s dodatkom koncentriranog soka maline Weissvery.

STC 3 boce nove

Proizvodnja u Pivovari Daruvar kontinuirano raste pa je tako u prvih šest mjeseci 2018. godine zabilježen porast proizvodnje od 15 posto. Na unapređenju tržišnog pozicioniranja Staročeškog također se sustavno radi zbog čega je njegova prodaja u prvom polugodištu 2018. porasla za odličnih 25 posto.

Dvorac grofa Jankovica utemeljitelja proizvodnje piva u Daruvaru

„Kontinuirani rast rezultat je reorganizacije i stalnih napora menadžmenta u pronalaženju pravih poslovnih odgovora na izazove izuzetno zahtjevnog pivarskog tržišta u Hrvatskoj“, objašnjava uspjeh Siniša Lukač, direktor Pivovare Daruvar i dodaje da je u 2017. godini Pivovara Daruvar ostvarila  rast od 36 posto. „Osim temeljnog upravljanja odnosima s kupcima koja se bazira na kvaliteti proizvoda odlučili smo se na osobni pristup kupcima, a rezultat toga je međusobno povjerenje, a posljedicai navedeni rast. S obzirom na globalnu popularnost piva i recentne trendove ekspanzije craft pivarstva u Europi i svijetu, Pivovara Daruvar se svojim proizvodima i kvalitetom želi nametnuti kako vodeća craft pivovara u Hrvatskoj i regiji“, otkrio je poslovni ambiciozni cilj Pivovare Daruvar njezin direkor Siniša Lukač.

prigorski.hr