Turistička zajednica Zagrebačke županije predstavila je novi suvenir – privjeske s univerzalnim porukama nade, svjetla, hrabrosti i vjere, a koji su utemeljeni na tradicionalnoj kulturnoj baštini zagrebačkog prstena.
Novi suveniri nastali su u sklopu projekta „Povijest koju nosimo u srcu“, a u njegovu središtu su čovjek, emocije i vrijednosti koje se prenose s generacije na generaciju.
„Ovo je projekt koji govori tiho, ali ostavlja dubok trag“, istaknula je Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije. Dodala je kako je htjela baštinu ispričati na suvremen, profinjen i ljudima blizak način. „Privjesci nisu zamišljeni kao klasični suveniri, već kao osobni simboli koje nosimo uz sebe, znakovi pripadnosti i vrijednosti koje nadilaze granice destinacije“, naglasila je Alilović.
Na predstavljanju je bio i zamjenik župana Zagrebačke županije Damir Tomljenović koji je istaknuo kako je Županija zadovoljna razvojem turizma i kontinuiranim rastom broja posjetitelja, no turizam ne smije biti sveden isključivo na financijske pokazatelje.
„Važne povijesne ličnosti naše županije poput bana Josipa Jelačića ili Petra Zrinskog mogu biti izvrstan temelj za razvoj novih oblika turizma. Takav je i projekt ‘Povijest koju nosimo u srcu’ jer suvremeni dizajn i simbolika privjesaka nude drugačiji, dublji pristup baštini. Upravo se ovakvim projektima gradi kvaliteta destinacije i novi smjer turističkog razvoja Zagrebačke županije“, istaknuo je Tomljenović.
Projekt „Povijest koju nosimo u srcu“ povezuje četiri lokaliteta Zagrebačke županije – Krašić i blaženog Alojzija Stepinca, Kloštar Ivanić i Majku Božju Kloštarsku te Veliku Goricu, svetu Luciju i Majku Božju Vukovinsku.
U sklopu događanja, prezentirane su i aktivnosti Turističke zajednice Zagrebačke županije u 2025. godini te planovi i smjernice razvoja za 2026. godinu.
„Sezona kod nas u županiji traje cijelu godinu“, naglasila je Alilović, podsjetivši kako adventi u Velikoj Gorici, Samoboru, Svetom Ivanu Zelini i drugim mjestima otvaraju vrata gostima koji žele doživljaj bez gužvi kakve danas opterećuju velike europske destinacije poput Beča i Praga.
Planovi za 2026. godinu, istaknula je Ivana Alilović, usmjereni su na snažnije pozicioniranje Zagrebačke županije kao jedinstvene destinacije, ali bez gubitka identiteta njezinih manjih sredina.
„Posebnu pažnju želimo dati takozvanim secret gem lokacijama, poput Kloštar Ivanića i Krašića, koje imaju ogroman potencijal, ne samo u vjerskom, nego i u ruralnom turizmu. U fokusu razvoja bit će i eno-gastro ponuda te projekti poput apiturizma u mom Turopolju, Velikoj Gorici. Naš je cilj povezati vino, gastronomiju, lokalne proizvođače i doživljaj, jer upravo tu nastaje dodatna vrijednost za goste“, zaključila je Alilović.
Govoreći o promociji, istaknula je kako se Županija sve snažnije okreće međunarodnim tržištima poput američkog, koji je za Zagrebačku županiju važan iskorak, ali i potvrda da kontinentalne destinacije imaju što ponuditi.











