Za Hrvatsku i njezine željeznice 15. prosinca bit će povijesni dan. Tada će, naime, biti puštena u promet prva nova pruga sagrađena u Hrvatskoj u zadnjih 52 godine – Sveti Ivan Žabno – Gradec, a od tog dana vlakovi će voziti i po 20 kilometara novoj i obnovljenoj dvokolosiječnoj pruzi na poddionici Vrbovec – Križevci na tzv. Mediteranskom koridoru, piše Večernji list.
Pruga Gradec – Žabno duga je 12,2 kilometra, a njome će se putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba sa sadašnjih dva sata skratiti za 50 minuta.
Voditelj projekta gradnje te pruge Hrvoje Milas kaže da su izvedeni radovi u vrijednosti 200 milijuna kuna, nadzor je stajao 12,5 milijuna kuna, a u pripremu projekta uloženo je 44,5 milijuna kuna. Projekt je 85 posto financiran iz fondova EU. Prugu je sagradio španjolsko-njemački konzorcij Comsa i Wiebe, radovi su počeli u rujnu 2017, a rok završetka bio je studeni 2017. no, završeni su, kaže Milas, šest-sedam mjeseci nakon tog roka.
I to zbog arheoloških nalazišta, a peh su imali i s kolodvorskom zgradom u Žabnom koja se srušila kod su je počeli uređivati. Milas kaže da su novu zgradu projektirali i sagradili u godinu dana. A na prvom internom tehničkom pregledu u kolovozu 2018. otkriveno je da su neki varovi loše izvedeni te dva puknuća skretnica. A onda je, prema riječima Milasa, otklanjanje tih nedostatka potrajalo još šest mjeseci dok su nabavljene nove skretnice i dok nisu bili povoljni vremenski uvjeti za novo varenje.
Jednokolosiječna pruga Gradec – Žabno projektirana je za maksimalnu brzinu od 120 km/h, osim zavoja kod Gradeca gdje je brzina ograničena na 100 km/h. Projekt se počeo pripremati još 2002., lokacijska dozvola izdana je 2007., a građevinska 2009.
Radovi na dionici Dugo Selo – Križevci kasne dvije godine, i to zbog problema u koje je bio upao podizvođač radova Hidroelektra-Niskogradnja, koju je na tom gradilištu zamijenio Integral inženjering iz BiH. Natječaj za gradnju druge dionice na Mediteranskom koridoru, od Križevaca do državne granice, u tijeku je.
prigorski.hr





