MIG-ovi 21 hrvatsko nebo mogu čuvati još dvije i pol godine. Nakon toga piloti bi trebali letjeti u novim avionima. I dok mnogi, uz argumente da živimo u miru i da smo članica NATO-a koji nas čuva, zaziru od nabave aviona, nije sve tako jednostavno, jer hrvatsko nebo treba nadzirati. Ako to ne možemo sami, plaćat ćemo susjedima.
Vojni analitičar portala Obris Igor Tabak kaže:
“Taj naš zračni prostor, budući da je čuvan, ima određene premije rizika koje za civilni transport povoljne, Hrvatska ima i prihode s te strane i bilo bi dobro da se zadrže na toj razini jer znate kad poraste rizik prijevoznici biraju povoljnije jeftinije rute, a to nam nije u interesu.”
Odustajanje od nabave aviona bio bi korak prema gašenju zrakoplovstva, a kada se godinama građene sposobnosti jednom ugase, iznimno ih je teško ponovno vratiti. I zato su svi koji odlučuju složni da avione trebamo. Odluka se držala u tajnosti, no nakon sastanka Vijeća za obranu, iscurilo je da se kupuju francuski avioni.
“Ja ne mogu znati tko je taj tko pušta informacije ili želi spekulirati što će se dogoditi, ali indikativno je da do jučer nikakvih informacija nije bilo nigdje”, komentirao je premijer Andrej Plenković.
A koji god bude odabran, američki ili francuski, odličan je avion, a cijena je isto tajna. No, iz iskustava drugih zemalja pretpostavke su da se kreće između 900 milijuna i milijardu i 700 milijuna eura.
“Ne znam tko je objavio tu informaciju i odakle mu jer oduka nije donesena, tako da je to bez veze, možda bude, možda ne bude, možda bude, možda ne”, kazao je predsjednik Zoran Milanović.






