Povodom otvaranja frizerskih i kozmetičkih salona, nakon dužeg vremena karantene i uspješnih mjera kriznog stožera, odlučili smo popričati i saznati kako stvari stoje u Križevcima

Intervju smo napravili s dvije uspješne i poznate križevačke poduzetnice. Nataša Sladić vlasnica je kozmetičkog salona u Križevcima, dok je Jasna Preradović vlasnica frizerskog salona također u Križevcima.

U struci rade već dugi niz godina i uistinu imaju iskustva i znanja u svojim zanimanjima, međutim nikada se još nisu susrele s ovakvom situacijom. Kao i mnogi drugi, i one uz pomoć kriznog stožera traže rješenja i odgovore na brojna pitanja i nejasnoće. Kroz ovaj proces, u većini slučajeva, morat će se snalaziti same i uz pomoć pravila i smjernica koje su izdane.

Vijest o ponovnom otvaranju frizerskih i kozmetičkih salona došla je dosta nenadano, ni sami krizni stožer još nema točne odgovorne ni upute o načinu poslovanja. Kako ste saznale za početak rada i kako se pripremate?

-Za vijest o otvaranju salona saznala sam putem medija,jer od samog početka pratim kompletnu situaciju u državi. Na žalost, još nekih službenih informacija nema o tome kako ćemo poslovati. HZJZ je objavio nekoliko mjera ,za koje smatram da će se teze provoditi, a radi se o tom razmaku. Smatram da oni nisu upućeni kako jedan kozmetički i frizerski posluje. –rekla nam je uvodno Nataša.

-Vijest o ponovnom otvaranju je došla nenadano kao i o zatvaranju, iako je očekivano, zbog malog broja zareznih, a i želje da se ljudi vrate sto prije na svoja radna mjesta. Ja sam također saznala putem medija o početku rada, ali također putem maila Obrtničke komore. – nadodala je Jasna

Što mislite o preporukama koje su puštene u javnost i o pleksiglasu s kojim vlasnici salona pregrađuju prostor?

-Što se tiče tog pleksiglasa, smatram ga bespotrebnim, ali tko voli nek izvoli. Zašto da nam u ovoj kriznoj situaciji nameću dodatne troškove. Smatram da to ne bih trebala biti jedna od obaveznih mjera,i ne pada mi napamet,davati silne novce u nešto sto će kasnije završiti u kontejneru.

Moj salon svake godine obilazi sanitarni inspektor i uvijek je bilo sve u redu. Od same dezinfekcije, sterilizacije maski, rukavica, solarija, tako da kod mene ništa bitno se neće promijeniti. Jedino što će klijentice morati dolaziti s maskom te držati se te socijalne distance kad jedna izađe druga može uči, uz ostale mjere opreza.- rekla nam je Nataša.

Uh, pleksiglas!

Kad sam vidjela tu objavu ili bolje rečeno nečiju reklamu bila sam jako ljuta. Razumijem da je netko vidio profit u tome i svoju samopromociju, ali smatram da je u ovoj situaciji nepotrebno stvarati dodatne troškove, s obzirom na prihode. I ako ljudi možda misle da je to poduzetno ulaganje, mi u našoj struci, radije ćemo ulagati u naša usavršavanja, alat, te ulaganja u interijer, da se svi skupa ugodnije osjećamo.

Što se tiče tih pregrada, kad se upali fen virus ili nešto drugo ode i u najdalji kut salona. Isto mislim i o vizirima jer nakon malo lakiranja , lak će nam se zalijepiti za vizir, a i kosa ,te i sam rad bi nam bio ograničen- kazala je Jasna.

foto: Zdenko Balog

Što mislite o onima koji su radili od kuće i primale druge klijentice bez obzira na mjere opreza?

Smatram da ja nisam tu na nekome sudim, tko je radio od kuće ili po kućama. Osobno sam se strogo pridržavala mjera koje su donesene, radi svog zdravlja, te zdravlja svoje obitelji. – rekla je Nataša.

-U potpunosti sam istog mišljenja kao i Nataša. Također sam se pridržavala tih mjera radi sebe i svoje obitelji. Ne podržavam one koji su nastavili raditi, ali razumijem da su neki najvjerojatnije radi financijske situacije, radile bez obzira na mjere.

U teoriji mjere zaštite zvuče dosta jednostavno, držite razmak, nosite maske i rukavice itd. Ali u praksi, konkretno u salonima, je li moguće držati se svih tih mjera dok i dalje pružate sve usluge koje salon ima? (Masaža, čišćenje lica, pranje kose…)

-Smatram da će to u praksi biti teze izvedivo, jer kao sto sam i prije navela, nadležne institucije i ljudi koji donose odluke ne razumiju kako naši saloni posluju i funkcioniraju. Znaci moramo imati distancu, i klijentice maske, e pa neka mi te iste nadležne institucije odgovore kako ću ja odraditi tretman lica ili na primjer, ugradnja trepavica.

Tu dolazi taj problem, neću moći na adekvatan način odraditi tretman, ili ga uopće neću odraditi. To automatski stvara pad prometa koji za sobom vuče problem ponovnog otvaranja i nameta koji dolaze, te se od nas očekuje da ih moramo podmiriti.- kazala je Nataša

-Slažem se sa Natašom, a i mislim da se previše brinem oko svega unaprijed. O svemu ovome nećemo mi odlučivati, nego netko tko nema veze s našim poslom. Kod šišanja i stiliziranja kose, mi ne bih trebali nositi rukavice, ali to nije praktično i mislim da je bitno često dezinficirate ruke prije i poslije svake klijentice.

Inače koristimo papirnate ovratnike za zaštitu, koji ne dodiruju kožu, steriliziramo naš alat, a sada ćemo ga morati sterilizirati malo češće. Ne znamo kako ćemo raditi,ako će klijent imati masku kod pojedenih procesa rada.Također i o distanci bi se dalo raspravljati, ali pazit ćemo koliko ćemo moći, vjerujem da će svatko postupiti kako misli da je najbolje za svoje zdravlje, zdravlje svojih djelatnika i klijenata. –napomenula je Jasna

Jeste li u kontaktu s ostalim obrtnicima i Obrtničkom komorom? Što vam oni savjetuju?

-U kontaktu sam s nekim svojim kolegicama kako iz Križevaca tako i iz Zagreba. Sve smo razočarane nekim mjerama, a najviše time sto znamo da će nas sada obilaziti, nadgledati te kontrolirati inspekcije. Radit ćemo s grčem u želucu i razmišljati da li imamo možda kakvih propusta. To se tiče samih mjera ali i zabrinutosti hoće li nas oplesti po džepu. Smatram da i oni moraju raditi svoj posao, ali isto tako bi nam u ovoj situaciji trebale biti vise kao savjetodavno tijelo nego represivno.- istaknula je Nataša

-Također sam u kontaktu sa kolegama i putem maila s Obrtničkom komorom. Mislim da je strah bespotreban i nemojmo se opterećivati sa svakakvim sitnicama, samo da se mi svi vratimo našem radu i sve će biti puno ljepše i lakše.- poručila je Jasna

Kako će ova situacija utjecati na budućnost svih salona uopće? Hoće li se navike vaših klijentica morati promijeniti?

-Ne mislim da će se što bitno promijeniti, jer kako sam rekla, dosta tih mjera se pridržavalo i ranije u salonu. Što se tiče budućnosti poslovanja, to bih Vam mogla odgovoriti kroz neko vrijeme, jer zaista mi je teško reci sada kako ćemo poslovati. Naravno da će ova kriza ostaviti posljedice, jer znamo da su i mnogi ostali bez svojih radnih mjesta. Samim i time će i kupovna moć biti manja.- dodala je Nataša

– Ni u mojem frizerskom salonu se neće nešto posebno promijeniti, oduvijek smo naručivali klijente. Saloni su i prije COVID-19, trebali biti odraz čistoće i ljepote. Oduvijek je bilo potrebno dezinficirati i sterilizirati i brinuti se o zdravlju kako nas tako i naših klijenata. A budućnost je budućnost…želim nam svima uspjeh u poslovanju i zdravlje – zaključila je Jasna.