Zagrebačka županija bilježi odlične rezultate u turizmu u 2024. godini. Prema podacima iz sustava eVisitor, Zagrebačka županija zabilježila je 14% više dolazaka i 14% više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Usporedba s rekordnom 2019. godinom dodatno naglašava iznimne rezultate – broj dolazaka porastao je za 21%, dok je broj noćenja veći za 33%. Uz značajan porast dolazaka i noćenja, regija dodatno učvršćuje svoju poziciju poželjne i održive destinacije na ključnim međunarodnim tržištima.
Paralelno s rastom turističke potražnje, smještajni kapaciteti u županiji zabilježili su značajan iskorak. Broj osnovnih ležajeva porastao je za više od 30%, s 3.326 u 2019. godini na današnjih 4.761, dok je broj smještajnih objekata udvostručen – sa 300 na 603.
Zagrebačka županija nudi raznovrsne destinacije koje privlače posjetitelje svojim prirodnim ljepotama, kulturnom baštinom i autentičnim enogastronomskim doživljajima. Velika Gorica istaknula se kao najposjećenija destinacija, privlačeći više od 36% svih gostiju. Blizina Zagreba, jedinstvena kombinacija prirodnih znamenitosti i tradicionalnih manifestacija, čini je nezaobilaznom točkom za turiste. Jastrebarsko, smješteno u srcu vinorodne Plešivice, privuklo je 20% posjetitelja. Ova destinacija poznata je po vrhunskim vinima, gostoljubivim vinarijama i idiličnom krajoliku. Sveta Nedelja bilježi 18% dolazaka zahvaljujući inovativnom spoju modernih sadržaja i prirodnih ljepota. Njezinih šarmantni parkovi i lokalne atrakcije čine je idealnim mjestom za obiteljske izlete i aktivni odmor. Samobor, simbol tradicionalnog šarma, privukao je 11% gostiju. Njegove divne ulice, poznata kremšnita i bogata povijest čine ga nezaobilaznim odredištem za turiste. Ivanić-Grad, s udjelom od 5%, postaje sve popularniji zahvaljujući svom razvoju wellness turizma, uključujući Naftalan – jedinstveni lječilišni centar s prirodnim izvorima ljekovite nafte.
Tijekom 2024. godine Turistička zajednica Zagrebačke županije organizirala je niz studijskih putovanja za više od 40 stranih novinara i influencera iz ključnih zemalja poput Nizozemske, Velike Britanije, Francuske i SAD-a. Ova putovanja omogućila su im da iz prve ruke dožive prirodne ljepote i autentične priče županije te ih podijele s milijunima svojih čitatelja i pratitelja.
Nizozemski novinari, uključujući urednicu prestižnog časopisa Winelife, istraživali su Plešivicu, dok su britanski influenceri, poput Jordan Emily Brown posjetili Žumberak, Samobor, Plešivicu i Veliku Goricu. Francuski novinari posvetili su se enogastronomiji, dok je američka novinarka Dr. Elizabeth Smith istraživala vinske priče Plešivice. Posebno značajni projekti uključivali su Vlogfest, koji je u svibnju okupio globalno poznate influencere, te suradnju na projektu Michelin, u sklopu koje su vodeći influenceri istraživali županijske gastronomske i turističke dragulje.
„Naši rezultati nisu samo brojke, već dokaz da turizam u Zagrebačkoj županiji postavlja standarde održivosti, autentičnosti i kvalitete. Svaki gost koji nam se vrati ili podijeli dojmove sa svojom zajednicom naša je najveća nagrada“, rekla je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivana Alilović.