Multimedijalna umjetnica Arijana Lekić-Fridrih u petak je u zagrebačkoj Tkalčićevoj ulici postavila instalaciju ‘’Nema žene bolje od krmače’’ kojom želi ukazati na problematičan upis bećarca na popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva UNESCO-a.

U studenom 2011. UNESCO je upisao bećarac u svoj popis nematerijalne kulturne baštine, a kako Lekić Fridrih ističe, njezina audiovizualna instalacija u prostoru ističe vulgarnost bećarca, ali i njegovo pozivanje na mizoginiju i nasilje.

“Nema žene bolje od krmače, moš je klati, moš je i j…ti”, sadržaj je ‘’naslovnog’’ bećarca u videoporuci postavljene instalacije, a navode se i ostali među kojima i ”U curice šaren pi..ć mali, a u babe ko opanak stari. ‘’Curica je sjedila na pragu pa joj p..a uvatila vlagu’’.

-Činjenica da je UNESCO zaštitio bećarac kao naslijeđe čovječanstva. Po meni, ovakve tradicije treba propitivati. Tradicionalno, žene nisu imale ni pravo glasa. Ovo je konkretan poziv na nasilje, na mizoginiju i vrlo jasno postavlja ulogu žene u društvu – kazala je autorica.

Instalacija Arijana Lekić- Fridrih postavljena je u sklopu Festivala izvedbenih umjetnosti ”Perforacije”, a nakon postavljanja njezine instalacije ispred HDLU-a  ‘’Znaš što ti se može dogoditi’’ kojom se naglašava porast femicida u Hrvatskoj.

Arijana Lekić-Fridrih rođena je u Zagrebu gdje živi i radi. Završila je studij Filma i videa na Umjetničkoj akademiji u Splitu te studij Filmske i TV režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2002. do 2009. radila je kao scenaristica dokumentarnog serijala “Direkt” u produkciji Fade In-a i HRT-a. Režirala je dva kratka dokumentarna filma, “Online” i “Parada” te jedan srednjemetražni film “Ispočetka”.  Posljednjih šest godina radi na multimedijalnom web projektu “Od5Do95” kojim želi pokazati kako žive žene u Hrvatskoj.