Da bi ušle na listu najbrže rastućih tvrtki Ekonomskog instituta, Zagreb, tvrtke su morale zadovoljiti tri kriterija: da imaju samo žene u vlasničkoj strukturi, da stabilno posluju i rastu do danas te da se nakon prelaska iz statusa mikrotvrtke u malu ili srednju više nisu vratile na veličinu mikrotvrtke, piše jutarnji.hr.

U konačnici, najbrže rastuće tvrtke rangirane su po broju godina provedenih na tržištu prije nego što su od mikropoduzeća izrasle u malu i srednju tvrtku, po prosječnom rastu prihoda od prodaje te zaposlenosti.

Od 60 posto mikrotvrtki koje su prema analizi uspjele u prve tri godine poslovanja prijeći u status malih i srednjih, 75 posto je u vlasništvu muškaraca, a 25 posto u vlasništvu žena

Iza svake od tvrtki koje su se našle na listi, osim vrlo egzaktnih pokazatelja poslovanja, kriju se i različiti poslovni putovi, izazovi i prilike koje su prepoznale i otkrile nam ih uspješne hrvatske poduzetnice.

Societas Leonina, vlasnice Miljenke Krajnik nalazi se u top 5 najbrže rastućih mikrotvrtki u vlasništvu žena osnovane od 2013. do 2017. godine

Sve planove premašili su već u prvoj godini, unatoč krizi otvaraju svoj treći ugostiteljski objekt

– Neobična je to priča. Moj je suprug imao kafić, no nakon krize 2008. godine u jednom je trenutku zaključio da mu je dosta. Zatvorio je sve i počeo raditi kao kuhar za druge. Međutim, ja sam radnik koji će odraditi sve što treba, pogotovo ako vjerujem u nešto. I vjerovala sam da on zaslužuje svoje mjesto – započinje svoju poduzetničku priču Miljenka Krajnik, jedna od top-poduzetnica i vlasnica križevačke tvrtke Societas Leonina.

Da će tako brzo izgraditi prepoznatljivi ugostiteljski brend, Miljenki Krajnik nije bilo ni na kraj pameti kad je 2014. otvorila tvrtku koja je danas vlasnik restorana Calypso u Križevcima, puba u Koprivnici i najnovijeg restorana u staroj vojarni u Križevcima. Već nakon prve godine poslovanja od mikropoduzeća su postali mala tvrtka te ostvaruju promet od gotovo 4,5 milijuna kuna uz, kako je pokazala analiza Ekonomskog instituta, 15 posto godišnjeg rasta prometa.

Kroz razgovor zaključujem da je tajna njezina uspjeha odlična podjela odgovornosti. Dok se suprug Stanko kao chef kuhinje u potpunosti posvetio osmišljavanju i pripremi njihove ponude te edukaciji mladih kolega, Miljenka ima brojna zaduženja, od financijskih izvještaja do dostava.

– Sama ideja o poslu došla je spontano. Pružila nam se prilika za preuzimanje objekta u kojem je moj suprug radio, a ja sam uvidjela da s njegovim idejama i mojim entuzijazmom postoji šansa za razvoj vlastitog posla. U poslovnom planu predvidjeli smo rast od 10 posto na godišnjoj razini.

No, s našim pristupom poslu i gostima te educiranjem zaposlenih o važnosti kvalitete i pristupa, tu smo brojku premašili već prve godine. Najvažnije što naučiš u poslu vrlo je jednostavno – a to je da treba raditi. Znači nema ničega što se ne može ili što ćemo ostaviti za poslije, sve ostalo ide u drugi plan – objašnjava Miljenka, čiji je tim do danas narastao sa šest na 19 zaposlenika.

Ističe da su upravo kvalitetni radnici najveći izazov poslovanja. Puno ljudi odlazi raditi u inozemstvo ili na sezonske poslove na more, a oni jednostavno ne mogu konkurirati tim plaćama. Dodaje da je to vezano i uz trend nejednake promocije različitih regija u Hrvatskoj, zbog koje je ugostiteljskim i turističkim objektima kontinentalne Hrvatske teško konkurirati ostatku zemlje usprkos svemu što imaju ponuditi. No, Miljenka i Stanko imaju asove u rukavu.

calypso

Vlasnici: Miljenka i Stanko Krajnik

– Odlično surađujemo sa srednjim školama u Križevcima i Koprivnici, pa svake godine imamo velik broj učenika koji kod nas obavljaju stručnu praksu. Podučavamo ih kuhanju i posluživanju, pripremamo ih za natjecanja, a na kraju najbolji i oni koje kuhanje i posluživanje najviše zanima ostaju kod nas. Tako je naš tim i rastao ovih godina. Imamo velik broj mladih i perspektivnih ljudi u njemu – priznaje ponosno.

Najnoviji im je uspjeh otvorenje novog objekta u Križevcima, od 900 četvornih metara, u prostorima bivše vojarne.

– Namjeravali smo otvoriti ranije ove godine, no situacija s pandemijom nam je poremetila planove. Kad planirate razvoj posla i financiranje tog razvoja samo iz vlastitog poslovanja, jako je bitno znati čime raspolažete te koliko novca možete u kojem momentu i gdje usmjeriti, a da preostali dio radi i normalno funkcionira – dodaje Miljenka i priznaje da je zadovoljna svime što je postigla sa suprugom.