Mateja Benjak, učiteljica fizike i tehničke kulture iz Osnovne škole Sveti Petar Orehovec, od 10. do 15. studenog 2025. sudjelovala je u Barceloni na Erasmus+ tečaju Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces (Oblikovanje pozitivnog: pozitivno razmišljanje, pozitivna komunikacija i poticajni školski prostori).

Tečaj je vodila Marina Moreno, a naglasak je bio na emocionalnoj svjesnosti, pozitivnim odnosima, suradnji i važnosti okruženja u kojem učenici uče.

Prvi dan bio je posvećen važnosti sigurnosti u učionici – fizičke, emocionalne i socijalne. Istaknuto je da bez osjećaja sigurnosti učenik ne može napredovati. Predstavljeni su elementi pozitivnog pristupa poput zajedništva, pokreta, slavljenja uspjeha i naglašavanja procesa, a ne samo rezultata.

Drugi dan donio je 4C kompetencije (komunikacija, suradnja, kreativnost i kritičko mišljenje). Razgovaralo se o stvaranju okruženja u kojem se učenici usude pitati i izražavati svoje ideje bez straha od pogreške.

Sredinom tjedna polaznici su posjetili Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije. Prije obilaska održana je komunikacijska igra s loptom kojom se poticala fokusiranost i suradnja. U muzeju su promatrali kako prostor i umjetnost utječu na emocije, a radili su i na prepoznavanju osobnih snaga, potreba i vrijednosti.

Erasmus

Četvrtak je bio posvećen mindfulnessu i PERMA modelu dobrobiti, kroz jednostavne tehnike disanja, opuštanja i osvještavanja vlastitih osjećaja. Ujedno, polaznici su radili u grupama, analizirali probleme iz prakse i dizajnirali prototip rješenja — male, izvedive promjene.

Eras2
Prezdanji dan bio je posvećen konceptu Change Life (promjena života), prikazanom kroz četiri koraka: Observation (promatranje bez prosudbe), acceptance (prihvaćanje onoga što jest), take an action (poduzimanje malog koraka), test (provjeravanje rezultata). Također, u istome danu svim polaznicima dodijeljena su priznanja za pohađanje tečaja.

Eras

Zadnji dan bio je rezerviran za kulturno istraživanje Barcelone, koje je omogućilo neformalnu razmjenu iskustava i dublje promišljanje o naučenom.

Sudjelovanje na tečaju obogatilo je profesionalni razvoj učiteljice te pružilo nove metode za stvaranje sigurnog, poticajnog i pozitivnog razrednog okruženja.