Prva Masterclass radionica globalnog gastro vodiča Michelin izvan Francuske i prva takva u svijetu u ponedjeljak je održana u Zagrebu, a okupila je 15-ak zagrebačkih chefova, čiji restorani nose zvjezdice i druge oznake tog vodiča.

Radionicu je vodio renomirani chef Riccardo Gaspari, vlasnik restorana SanBrite iz talijanske Cortine di Ampezzo, koji nosi Michelinovu zvjezdicu od 2020., a od nedavno i zelenu zvjezdicu za održivost u gastronomiji, što je bila i jedna od glavnih tema na radionici.

“Radujemo se što smo u Zagrebu, i vjerujem da će radionica svima biti korisna, posebice za dalji razvoj gastro ponude u Zagrebu. Za to ima ti dosta potencijala i mnogo posla za učiniti te je i stoga ovo dobra ideja gradske turističke zajednice”, kazao je na otvaranju radionice Gaspari, koji je kao i drugi chefovi naglasio važnost strasti i ljubavi prema kuhanju, lokalnih i kvalitetnih namirnica za razvoj visoke gastronomije.

Domaćin radionice je bio restoran Dubravkin put, a na radionicu su pozvani svih koji u Zagrebu imaju neku Michelinovu oznaku, od kojih dva, Noel i Zinfandel ‘pravu’ oznaku, odnosno crvenu i zelenu (za održivost). Za sve je radionica bila besplatna.

“Zahvalna sam svim chefovima koji su se odazvali na radionicu koja će im sigurna sam ponuditi sjajna iskustva, nove tehnike i znanja, ali i ljubav prema odabiru i pripremi hrane, što je i osnova svakog dobrog restorana. Dugo godina TZGZ njeguje odnos a Michelinom (sjedište u Parizu) i čast je da su baš Zagreb odabrali za prvu ovakvu radionicu izvan Francuske i općenito u svijetu, a s tim novim formatom planiraju nastaviti i dalje”, naglasila je direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Martina Bienenfeld.

Prisutnim zagrebačkim chefovima poručila je da su svojim trudom i ponudama uspjeli Zagreb postaviti na visoku razinu gastroponude te da će uz izmjenu znanja i iskustava na radionici ta ponuda biti i još bolja.

“Gastroturističke ‘priče’ posebno su važne i dobro ‘utkane’ u ukupnu turističku ponudu neke destinacije, a gastronomija je i povezana s cijelim sektorom i zapravo i “ogledalo destinacije”. Uz smještaj, svako putovanje bilo kuda podrazumijeva ponudu restorana i svi turisti i putnici prvo traže te dvije stvari. U tome oznake Michelina, kao najpoznatijeg svjetskog gastro vodiča, znače puno jer i olakšavaju potragu za dobrim restoranima i hranom, ali i nude određenu sigurnost, posebice onima koji prvi puta dolaze i ne poznaju neku destinaciju”, istaknula je Bienenfeld.

Ocijenila je i da se svima u Zagrebu s Michelin oznakama, kao i drugim restoranima u svijetu, povećava i vidljivost i prepoznatljivost, i dobro posluju.

Za turistički promet ove godine u Zagrebu za Hinu je kazala je da se dobro odvija, da je primjerice rujan već sada bolji s dolascima i noćenjima turista nego isti mjesec 2019., a i od početka godine rezultati su odlični.

“Od počeka ove godine do sredine rujna Zagreb je posjetilo oko 900 tisuća turista, koji su ostvarili 1,7 milijuna noćenja. To su u odnosu na isto razdoblje prošle 2022. porasti od 22 i 15 posto. U svemu tome na prvom mjestu po noćenjima su turisti iz SAD-a, a primjetan je i povratak turista s drugih dalekih tržišta, poput Australije. S obzirom na najave i zanimanja s tržišta, te poslovnu i ponudu Zagreba kao ‘city break’ destinacije te druge, vjerujemo u nastavak ovakvih trendova i do kraja godine”, zaključila je Bienenfeld.