Javne agencije i državne tvrtke za koje je Jurica Lovrinčević, u tajno snimljenim razgovorima tvrdio da ih kontrolira kada je riječ o budžetima za oglašavanje i sponzorstva, od kolovoza 2023. do danas, potrošile su, ili će tek dati, gotovo 1,7 milijuna eura na kampanje u medijima, piše Jutarnji list.

Novinar Mreže TV Marin Vlahović, podsjetimo, snimao je razgovore s Lovrinčevićem u kojima bivši posebni savjetnik ministra Davora Filipovića najavljuje da će u dva mjeseca osigurati toj lokalnoj televiziji čak 200.000 eura, te da od toga traži polovicu novca za sebe.

Slijedom tih transkripata Jutarnji list je pitao državne tvrtke i agencije koje se spominju u tim razgovorima koliko su u ovih gotovo godinu i pol dana, kada je Lovrinčević bio savjetnik, dali novca za oglašavanje medijima, navodi dnevnik.

Najviše je novca, prema podacima koje je dobio Jutarnji list, dao upravo Fond za zaštitu okoliša, gdje je Lovrinčević očito imao najveći utjecaj. Na pitanje je li na bilo koji način Lovrinčević utjecao na odluke kojim medijima i koliko će se novca uplatiti, iz Fonda su odgovorili kako je Lovrinčević bio posebni savjetnik ministra za strateško planiranje i medije te član Upravnog odbora Fonda.

Iz Fonda su na sve medije i agenciju Akter public, od kolovoza prošle godine do danas, potrošili, ili će tek potrošiti, čak 957.140 eura. Najviše je novca namijenjeno Novoj TV – gotovo 180.000 eura. Gotovo 60.000 eura već im je isplaćeno za kampanju u 2022., a za ovu i iduću godinu planirani budžet je gotovo 120.000 eura.

RTL je dobio 135.500 eura, a HRT nešto više od 78.000 eura. Od svih lokalnih televizija, Mreža TV dobila je najviše – ukupno više od 73.000 eura, tek nešto malo manje od javne, nacionalne televizije.

Sve televizije i radiostanice u prošloj i ovoj godini dobile su, ili će dobiti, 577.191 eura, dok je 379.949 eura na javnom natječaju ove godine dobila agencija Akter public.

Riječ je o agenciji koja zakupljuje oglasni prostor u tisku i na web portalima. Natječaj je raspisan u lipnju, a na njega su se, uz Akter public, javili i Hanza Media, Večernji list i 24 sata, te Millenium promocija.

Akter public imala je ekonomski najpovoljniju ponudu, i s agencijom je sklopljen ugovor na godinu dana. Agencija Hamag Bicro u ovom je razdoblju bila drugi najveći oglašivač. Za marketing je utrošeno više od 560.000 eura, ali iz agencije nisu specificirali na koje točno medije.

Na konkretan upit koliko su od toga potrošili na Mrežu TV, i kako je došlo do suradnje, odgovorili su da su im do danas uplatili nešto više od 86.000 eura, piše novinar Jutarnjeg lista Goran Penić.