Dolasci i noćenja turista u Hrvatsku u proteklih deset godina stalno su rasli, osim u pandemijskoj 2020., a rasla su i ulaganja u smještajne kapacitete kojih je 34,3 posto više nego 2013. ili 415 tisuća soba, apartmana i kamping mjesta, objavio je Državni zavod za statistiku (DZS) uoči Svjetskog dana turizma 27. rujna.
Svjetski dan turizma obilježava se u cijelom svijetu pod vodstvom Svjetske turističke organizacije (UNWTO), koja određuje i glavnu temu te proslave, a koja je ove godine ”Turizam i zelena ulaganja”.
UNWTO poručuje da su ulaganja ključna za oporavak turizma nakon pandemije, kao i za budući rast i razvoj, pri čemu se treba voditi inovativnim rješenjima, očuvanjem okoliša i održivosti.
“Već je svima dobro znano da na turizmu počiva hrvatsko gospodarstvo, a ako želimo konkurentan i održiv turizam, u poslovanju će biti nužno poštovati preporuke Svjetske turističke organizacije te u budućnosti sve više primjenjivati inovativna rješenja usmjerena na očuvanje okoliša i brigu za čovjeka”, kažu iz DZS-a.
Tome prilažu pokazatelje za 2022., uspoređujući neke od njih s 2013. godinom, poput rasta broja smještajnih kapaciteta, dok za noćenja turista ističu da su s 90 milijuna u 2022. dosegnuli razinu iz predpandemijske 2019., ali s još nešto manje dolazaka turista.
Podsjećajući da je 2013. godina ulaska Hrvatske u EU, iz DZS-a pritom zanimljivim drže što su i te godine, kao i 2022., najvjerniji turisti Hrvatskoj bili Nijemci, a zatim Slovenci i Austrijanci.
Turisti su u Hrvatsku i 2022. najviše dolazili u vlastitom aranžmanu, njih 71 posto, a ostali organizirano, a poznata je činjenica i da godinama najviše borave i noće u objektima kojih je i najviše u hrvatskom turizmu – sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor, poznatima kao privatan smještaj.
U tom je smještaju 2022. ostvareno najviše ili 49 posto od ukupnih noćenja, a slijede kampovi sa udjelom od 23,2 posto te hoteli s 20,3 posto od ukupnih noćenja.