Uspješna križevačka tvrtka Krizantema Nova nedavno je otvorila novu poslovnu zgradu, a u vrijeme korona krize i dalje zapošljava ljude te svake godine bilježe rast.

S obzirom da ova djelatnost nije toliko poznata javnosti razgovarali smo s čelnim čovjekom poduzeća direktorom Tomislavom Žuljom koji nam je otkrio kako funkcionira njihov posao, kakve sve usluge nude, ali i planove za budućnost.

Kako je krenula vaša priča u Križevcima i hoćete li možda širiti vaše poslovanje?

tomislav žulj (2)

Nakon što je Krizantema Nova sredinom 2014. godine preuzeta od strane „Posmrtne pripomoći“, naš svakodnevni rad je usmjeren na pružanje usluge najviše kvalitete, te na iskrenu želju da pomognemo ljudima u najtežim životnim trenucima. Kako bi našim djelatnicima osigurali kvalitetne radne uvjete, a strankama koje dolaze u naše prostorije komfor i intimu koja je prijeko potrebna prilikom organizacije pogreba, nedavno smo otvorili novu poslovnu zgradu na adresi Ljudevita Gaja 29. Poduzeće Krizantema Nova veliki naglasak stavlja na zadovoljstvo svojih zaposlenika čiji se broj povećao od 2014. godine.

Kao uspješna tvrtka koja već godinama radi ovaj posao i zapošljava nove ljude koje sve usluge nudite?

 

U slučaju da nam naručitelj pokloni svoje povjerenje osigurana mu je bogata i raznovrsna ponuda roba i usluga na jednom mjestu. Obavljamo sve pogrebne poslove, osim poslova ukopa koje obavljaju komunalna poduzeća koja upravljaju pojedinim grobljem sukladno Zakonu o komunalnoj djelatnosti. Pružamo usluge prijevoza pokojnika, pribavljanja potrebnih dokumenata, organizacije pogreba, neovisno o tome gdje se dogodio smrtni slučaj i neovisno o tome gdje će se obaviti posljednji ispraćaj. Isto tako, možemo organizirati i pogreb kada osoba premine izvan granica Hrvatske, te obavljamo prijevoz pokojnika u inozemstvo. S obzirom da Krizantema Nova nudi veliki asortiman svježeg i svilenog cvijeća, aranžmane dostavljamo na sva groblja u županiji. Krizantema Nova posluje sukladno Zakonu o pogrebničkoj djelatnosti. Obzirom na stalne upite naših klijenata da umjesto njih riješimo i troškove ukopa, jer žele cjelokupnu organizaciju pogreba riješiti na jednom mjestu, u cilju nam je ishoditi i tu mogućnost, kako bi olakšali teške trenutke članovima obitelji.

Što bi istaknuli kao najveću snagu vašeg pogrebnog poduzeća?

tomislav žulj (3)

Najveća snaga našeg pogrebnog poduzeća su njezini djelatnici, koji su u potpunosti posvećeni strankama i na raspolaganju su im 24 sata dnevno 365 dana u godini. Smrt voljene osobe je uvijek težak udarac za članove obitelji i prijatelje, ali znati da se na nekoga možeš osloniti od velike je vrijednosti. Naši djelatnici osim pružanja organizacijskih usluga, podržavaju obitelj u teškom vremenu, istovremeno poštujući volju pokojnika, njihova uvjerenja i želje. U njihovom poslu nema popravaka, sve mora iz prve sjesti na svoje mjesto, pa su zaposlenici iznimno oprezni i pažljivi: provjeravaju i po nekoliko puta termine, cvijeće, provjeravaju pogrebnu opremu, a sve kako bi bili sigurni da su dostojanstveno ispratili pokojnika.

Ono što zasigurno mnoge zanima ili im je neugodno pitati, što napraviti kada se dogodi smrtni slučaj?

Prvi korak je nazivanje broja 048/711-362 ili mobilnog telefona 099/350-7019 na kojem su naši djelatnici dežurni 0-24 sata. Nakon poziva dežurni referent će uzeti potrebne podatke i organizirati prijevoz pokojnika u mrtvačnicu u dogovoru s obitelji. Po prijavi smrtnog slučaja, obitelj, odnosno, naručitelj pogreba, treba doći u ured Krizanteme Nove radi dogovora o izboru opreme za posljednji ispraćaj. Ured se nalazi na adresi Ljudevita Gaja 29 u Križevcima. Ono što je bitno naglasiti, jer to ljude često buni, stranka pogrebnu opremu može izabrati i kupiti bilo gdje, bez obzira na mjesto ukopa i poduzeće koje ima koncesiju samo na poslove ukopa. Znači naručitelj pogreba nije dužan kupiti opremu kod poduzeća koje obavlja poslove ukopa, kako dosta ljudi misli jer su dobivali takve informacije.

krizantema nova (15)

Je li ova covid kriza utjecala i na vaše poslovanje te kako se kreću cijene pogreba u današnje vrijeme?

Imali smo manji pad prometa zbog Odluke Stožera o načinu održavanja posljednjih ispraćaja. Sisvete su prošle dobro, čak smo imali i blagi rast prihoda. U ovom poslu nikada ne možete predvidjeti koliko ćete imati posla u pojedinom mjesecu. Radimo po pozivu, neke dane radimo cijelu noć, neke dane uopće nema posla. Jedino kad znamo da ćemo raditi su ta dva tjedna prije Sisveta kada dostavljamo svježe aranžmane, svilu i svu ostalu potrebnu opremu.

Što se tiče cijena sve zavisi o odabiru lijesa. Ako izaberete normalni lijes, cijena je od 1400 kuna, pa na više te ako u to ubrojite trošak prijevoza i ostalih uobičajenih pogrebnih usluga, to vas sve zajedno košta oko 3000 kn. Pored toga, komunalnom poduzeću koje upravlja grobljem morate platiti uslugu ukopa, i to su vam svi troškovi.

krizantema nova (16)

I za kraj kako se učlaniti u Posmrtnu pripomoć i kakve pogodnosti mogu ostvariti njezini članovi?

Članom Udruge Posmrtna pripomoć postaje se potpisivanjem pristupnice, i to osobnim dolaskom u poslovnu prostoriju pogrebnog poduzeća Krizantema Nova ili pozivom na broj telefona 048/711-362. Najznačajnija korist od članstva ove Udruge je osiguranje financijskih i organizacijskih troškova prilikom smrtnog slučaja. Umjesto napetosti kako financijski podmiriti sve troškove, obitelj člana Udruge može se posvetiti tomu da se u miru oproste s dragim članom obitelji i međusobno utješe.

U Udrugu se mogu učlaniti sve osobe starije od 10 godine života, dok gornje granice nema. Sama članarina najduže se plaća 20 godina, dok već nakon četiri godine proživljenog članstva i redovnog plaćanja članarine, član ima pravo na 100 posto vrijednosti pogrebnog standarda. Udruga ima dva pogrebna standarda: optimum i posebni. Za optimum pogrebni standard plaća se mjesečna članarina u iznosu od 45 kuna, a za posebni pogrebni standard 55 kuna. „Posmrtna pripomoć“ trenutno ima oko 240.000 članova, a u 90 godina neprekidnog rada dostojno je ispratila oko 170.000 preminulih članova iz svih krajeva Hrvatske.