Jubilarni 25. Špancirfest, održan u Varaždinu od 18. do 27. kolovoza srušio je sve dosadašnje rekorde, s 330 tisuća posjetitelja, odnosno 10 posto više od dosad rekordnog pretpandemijskog Špancirfesta 2019. godine.
Procjena je to PU varaždinske i organizatora, Turističke zajednice grada Varaždina, a prema podacima iz eVisitora, u gradu je tijekom deset festivalskih dana zabilježeno 2.946 dolazaka i 6.358 noćenja, što je 10 posto više dolazaka i 1,5 posto više noćenja u odnosu na prošlogodišnje festivalske dane.
“To je bio zaista opsežan timski projekt koji je ove godine imao budžet 1,17 milijuna eura i prvi je put premašio milijun eura”, rekao je varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj.
Posebno je istaknuo da je velika većina posjetitelja koji su se javili u Grad ili Turističku zajednicu bila iznimno zadovoljna.
“Gotovo na prste jedne ruke se može izbrojati nekakva primjedba, a preko 90 posto odziva naših posjetitelja su bili pozitivni. Zato smo ove godine prijavili Špancirfest na natječaj Hrvatske turističke zajednice za turistički događaj godine”, kazao je Bosilj.
Po podacima Porezne uprave Varaždin, tijekom Šapncirfesta u gradskim trgovinama i ugostiteljstvu generiran je turistički promet u iznosu od 12,6 milijuna eura, što je za 20 posto više nego za vrijeme prošlogodišnjeg festivala.
Na jubilarnom Špancirfestu izvedeno je više od 200 glazbenih programa, 70 umjetničkih uličnih programa te 150 dječjih programa u Parku kreative, a svoje je proizvode i usluge predstavilo više od 200 izlagača.
Ovogodišnje su izdanje obilježili nastupi škotskog rock benda Franz Ferdinand pred 15 tisuća posjetitelja i Parnog valjka feat. Igor Drvenkar pred 18 tisuća posjetitelja.
Internetska stranica festivala imala je više od 1.695.000 pregleda, što je 16 posto više nego lani, a od srpnja do kraja kolovoza, tijekom najznačajnije promocije putem društvenih mreža, doseg neplaćenih objava na Facebook stranici Špancirfesta bio je 1,6 milijuna.
Objave o Špancirfestu na društvenim mrežama, u nešto više od dva mjeseca provođenja sustavne komunikacije i promocije, prikazane su više od 11,6 milijuna puta, što je u odnosu na lani rast od 31 posto.
“Iz dana u dan organizira se sve veći broj festivala, a kako bi mi ostali i dalje interesantni posjetiteljima koje i na budućim izdanjima želimo barem u ovom broju, trebamo zadržati kvalitetu programa i na tome ćemo kao i svih dosadašnjih godina i ubuduće raditi”, obećala je direktorica Turističkog ureda TZ Grada Varaždina Jelena Toth.