Predstavnici triju sindikata koji djeluju u Jadroliniji u petak su se razišli u ocjenama priopćenja Jadrolinije, koje Nacrt izvješća o istrazi pomorske nesreće broda Lastovo proglašava neobjektivnim i opasnim po hrvatske brodare i sustav Hrvatskog registra brodova (HRB).
Čelnik većinskog Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske Nediljko Bulić rekao je da autentičnost Nacrta još nije potvrđena, pa je sada teško ulaziti u rasprave koje se tiču Jadrolinije i HRB-a.
“Ako Ministarstvo potvrdi Nacrt, onda će biti dosta toga za reći. Kao pomorac se ne bih složio da se sada ispituje sigurnost svih brodova i posada jer smatram da su, ako je i bilo problema, to izdvojeni slučajevi, a ne pravilo“, kazao je.
Smeta mu što se sada u javnosti priča “kao da Jadrolinija nije ozbiljna pomorska tvrtka“, no ako se potvrdi autentičnost Nacrta, očito je da postoje propusti i nepravilnosti koje treba ispraviti.
“Dio koji se odnosi na HNB ne bih komentirao, postoje službe i institucije koje trebaju utvrditi ako nešto nije kako treba, a kao sindikalca veseli me da se skida odgovornost s naših pomoraca i radnika”, dodao je.
Glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan smatra da je u priopćenju Jadrolinije riječ o “tragičnom pokušaju spuštanja cijelog sustava na razinu Uprave Jadrolinije.”
„Znači li to da će Uprava Jadrolinije postavljati standarde, a ne Ministarstvo mora? Nije Nacrt doveo u problem čitav sustav, uključujući i HRB, već Uprava Jadrolinije svojim neznanjem i ignoriranjem upozorenja“, ustvrdio je.
Zašto bi netko iz Ministarstva destabilizirao državnu tvrtku
Njegov sindikat podržava sve što je izneseno u Nacrtu i tvrdi da je napisan stručno, s očitim razumijevanjem materije i događaja te, što se i potvrdilo, s velikom dozom osobne hrabrosti.
„Uradak Jadrolinije toliko je pun nebuloza i neznanja da se teško očitovati,“ kaže Melvan.
Predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije Ivan Srzentić ističe da mu je drago što je predsjednik Uprave David Sopta priznao da nije samo on odgovoran. Pozvao ga je da pokaže internu istragu Jadrolinije, da javnost sazna kakvu je vrstu istrage kompanija provela i što je poduzeto.
Također je pozvao Soptu da odgovori tko bi još osim njega trebao biti odgovoran za tragediju na brodu Lastovo dodajući kako bi ozbiljna kompanija napravila akcijski plan da se to ne ponavlja.
„Zašto bi netko iz Ministarstva destabilizirao Jadroliniju, državnu tvrtku, radi li se o unutarnjim međusobnim sukobima? Stručne službe Ministarstva, tj, tročlani tim, imenom i prezimenom su potpisali Nacrt, za razliku od stručnih službi Jadrolinije, koje nisu potpisale svoju analizu”.
Ispada da država radi protiv državne kompanije, kaže Srzentić i naglašava kako je očito da su činjenice u Nacrtu utvrđene te da se samo mogu proširivati.