Hrvatski sabor u četvrtak će raspraviti Vladin prijedlog zakona kojim će se 35 nekretnina u privremenom vlasništvu države prenijeti na sindikate i Sindikalni fond nekretnina, čije je ustrojavanje predviđeno, a kojim će se riješiti to pitanje, sporno još od 1997. godine.
Zakon o prijenosu vlasništva nekretnina na Sindikalni fond nekretnina i na sindikate, čiji će se prijedlog naći pred zastupnicima, konačno bi trebao riješiti pitanje vlasništva nad nekretninama koje su na temelju Zakona o udrugama iz 1997. privremeno prešle u vlasništvo Republike Hrvatske.
Namjera nije bila da te nekretnine trajno prijeđu u vlasništvo države, već da se sindikati dogovore oko podjele, a ako ne uspiju, da odluku donese Hrvatski sabor, no ni jedno ni drugo nije nikada ostvareno.
“Osnovna ideja zakona je da se većina nekretnina prebaci na zajednički Sindikalni fond, kojim bi upravljali sindikati u skladu s ranijim sporazumom, dok bi manji dio nekretnina pripao točno određenim sindikatima koji te nekretnine koriste”, istaknuo je resorni ministar Branko Bačić.
Izvijestio je da je, nakon obavljenih očevida i nekoliko krugova konzultacija, postignut dogovor oko 35 nekretnina koje bi bile pogodne za povrat sindikatima, a za koje je nedvojbeno utvrđeno da pripadaju određenoj sindikalnoj središnjici.
Sporazumom iz 2010. utvrđeno je da Savez samostalnih sindikata Hrvatske stječe vlasnički udio od 32,58 posto, Nezavisni hrvatski sindikati 29,97, Matica hrvatskih sindikata 22,49, Hrvatska udruga sindikata 9,8, a Udruga radničkih sindikata Hrvatske 5,16 posto.
Sabor će raspraviti i Vladin zakonski prijedlog slijedom kojega bi se u željezničkom prijevozu proširila prava putnika vezano uz prijevoz bicikala, kao i prava osoba s invaliditetom.
Taj zakon, uz ostalo, predviđa da se novčanom kaznom od 4000 do 13.300 eura kazni željeznički prijevoznik ako putnicima ne omogući unošenje bicikala u vlak, prema potrebi uz razumnu naknadu, odnosno ako u vlakovima u kojima je obvezna rezervacija ne omogući rezervaciju prijevoza bicikla.
Uređuje se to izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu (EU).