Ulaganja koja kroz niz projekata provodi ili planira Lučka uprava Rijeka kroz nekoliko će godinu potpuno promijeniti vizuru grada s morske strane, ali i Rijeku pretvoriti u lučko središte za kontejnerski prijevoz robe u Jadranu, što su sada Kopar i Trst, piše u petak Večernji list.
Gradnjom nove infrastrukture, od nedavno otvorene nove, najskuplje ceste u Hrvatskoj vrijedne više od 60 milijuna eura, D403 koja obilazi grad i s autoceste dolazi do rive, preko gradnje pruge na lučkom prostoru, uz proširenje kapaciteta prihvata kontejnerskog tereta, u Rijeku će moći pristajati najveći teretni brodovi koji plove svjetskim morima.
Jedan od velikih strateških državnih projekata koji se provodi na terenu je projekt Rijeka Gateway, zajednica ponuditelja koja je dio grupacije svjetski poznate kompanije Maersk koja diktiraju svjetske trendove u shipingu i kontejnerskom prijevozu. Oni će investirati u riječku luku preko 400 milijuna eura, kazao je direktor Lučke uprave, i kroz koncesiju u sklopu koje će urediti novo pristanište, zaposlit će čak 300 ljudi.
Projekt novog kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea najveći je kapitalni projekt Lučke uprave Rijeka koji se gradi u dvije faze. Završetak radova na novom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkom pristaništu, predstavlja ujedno i završetak sveobuhvatnog projekta obnove riječkog prometnog pravca, pod nazivom Rijeka Gateway projekt.
– Taj će novi terminal biti završen sredinom iduće godine i podići će promet luke već u prvoj godini rada, dakle u 2025. godini, za 500.000 kontejnerskih jedinica na pristaništvu, što je pet milijuna tona novog tereta. Sadašnji je promet luke 14 milijuna tona, dakle rastemo za još pet milijuna. Sada se taj teret isporučuje po lukama na sjeveru Jadrana, u Kopru i Trstu, kaže Denis Vukorepa, direktor Lučke uprave Rijeka, piše novinarka Večernjeg lista Snježana Bičak.