HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci vraća operne predstave na program, u novim oblicima prilagođenim mjerama protiv širenja koronavirusa, uključujući potpuni izostanak zbora Opere, doznaje se od HNK.

HNK Ivana pl. Zajca izvijestio je da tijekom proteklih šest tjedana, otkako je na snagu stupila mjera “obustave izvođenja složenih glazbeno scenskih djela koja uključuju orkestre i zborove”, dakle djela u kojima zajedno nastupaju orkestar i zbor, razvijaju nove forme operne izvedbe.

Nove izvedbe Bizetove “Carmen” na rasporedu su 21. i 23. siječnja, u režiji prilagođenoj novim okolnostima. Tako se neke zborske dionice neće izvoditi, a druge će preuzeti solisti. Svi izvođači testirat će se na koronavirus, ako već nisu stekli imunitet, a u zajedničkim scenama koristit će se viziri, izvijestio je HNK. U glavnim ulogama nastupat će Michaela Selinger, Aljaž Farasin i Luka Ortar.

U izvedbi Mascagnieve opere “Cavalleria rusticana” u režiji Dražena Siriščevića, s premijerom 27. siječnja, zbor će pjevati u dvorani za probe, izvan prostora pozornice i gledališta, a zvuk će se prenositi u dvoranu. “Tako će gledatelji ovu operu moći doživjeti u svoj njezinoj glazbenoj raskoši, a opet uz strogo pridržavanje svih mjera i naše uvjerenje da će dramatična glazbena i glumačka izvedba riječkih opernih prvaka, Kristine Kolar, Domagoja Dorotića i Roberta Kolara, nadomjestiti fizičko odsustvo zbora s pozornice”, navodi riječko kazalište.

Traju i probe za postavljanje na scenu jedne od omiljenih opera na pozornicama diljem svijeta, Verdijeve “Traviate”. Pjevat će Anamarija Knego i Aljaž Farasin uz gostujućeg solista Kevina Greenlawa. U “Traviati”, pod dirigentskim vodstvom maestra Valentina Egela te u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, nastavit ćemo istraživati mogućnosti fizičke odsutnosti, a glasovne odnosno zvukovne prisutnosti zbora u izvedbi, već testirane u predstavama “Carmen” i “Cavalleria rusticana”, navodi se.

Riječki HNK ističe da su se do sad pridržavali svih mjera, ali i donosili vlastite odluke koje su često bile brže od preporuka, kako bi se zaštitila publika i izvođači. Primjerice, prilikom svake sumnje na zarazu prekidane su probe, a svaki potvrđeni slučaj zaraze u bilo kojem ansamblu značio je ne samo odgodu programa, nego i, još važnije, zaustavljanje zaraze, istaknuto je.

(Hina)