Modernizacija željezničke pruge Dugo Selo – Križevci u punom je jeku kao i gradnja pruge Gradec – Sv. Ivan Žabno, a oba projekta velikim se dijelom financiraju iz EU-ovih fondova, istaknuli su čelnici HŽ Infrastrukture prilikom obilaska gradilišta kod Vrbovca.

Ovim projektom HŽ Infrastruktura nastavlja s modernizacijom Mediteranskog koridora na dijelu od Zagreba do granice s Mađarskom.

Nakon što su u srpnju ove godine počeli radovi na rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka od Dugog Sela do Križevaca u vrijednosti od gotovo 200 milijuna eura, isti se zahvati planiraju i u nastavku, na dionici od Križevaca preko Koprivnice do državne granice, što je projekt vrijedan gotovo 300 milijuna eura.

radovi2 radovi

Na pružnoj dionici Križevci – Koprivnica – državna granica planira se rekonstrukcija postojećega kolosijeka te izgradnja drugoga kolosijeka usporednog s rekonstruiranom trasom. Nova trasa dvokolosiječne pruge uglavnom će pratiti postojeću, osim na poddionici između Carevdara i Lepavine, gdje će se pruga izmaknuti u duljini oko 4,3 km.

Radovi će obuhvatiti i rekonstrukciju/izgradnju četiriju kolodvora i šest stajališta, uklanjanje/nadogradnju željezničko-cestovnih prijelaza, izgradnju 11 denivelacija (prijelaza željezničke pruge van razine), uklanjanje postojećeg mosta preko rijeke Drave i izgradnju novog mosta. Tim aktivnostima povećat će se kapacitet pruge, osigurati brzina od 160 km/h, skratiti vrijeme putovanja, omogućiti prihvat interoperabilnih vlakova i povećati razina sigurnosti.

kolodvor3

Voditelj projekta Sv. Ivan Žabno Hrvoje Milas

vlak1

Hina/fah