Prvi novi niskopodni tramvaj, proizveden u hrvatskoj tvrtki KONČAR – Električna vozila, u ponedjeljak je pušten u promet sa zagrebačke Remize, čime je nakon 15 godina započela prva obnova tramvajskog voznog parka, istaknuto je na predstavljanju u ZET-u.

Novi tramvaj, koji će prometovati na liniji 1 od Borongaja do Zapadnog kolodvora, dug je nešto manje od 21 metar i može primiti 115 putnika.

Potpuno je niskopodan, čime je prilagođen osobama s invaliditetom, a opremljen je videonadzorom, USB priključcima za punjenje uređaja, sustavom automatskog brojanja putnika te tehnologijom koja omogućuje manju potrošnju električne energije.

“Ovo je najkompleksniji proizvod ne samo Končara nego i hrvatske industrije. U njegovu izradu uključeni su deseci mikroračunala, kilometri žica i tisuće signala koji se razmjenjuju u svakom trenutku i sigurni smo da će novi tramvaji pružiti građanima Zagreba udobniju, sigurniju i učinkovitiju vožnju”, rekao je predsjednik Uprave društva Končar-Električna vozila Josip Ninić.

Svečanom puštanju u promet prisustvovali su gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević, njegov zamjenik Luka Korlaet, predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović te ravnatelj Uprave za EU fondove Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Damir Šoštarić.

Do kraja godine vozit će 20 niskopodnih tramvaja

“Novi tramvaji će kontinuirano pristizati i biti uključivani u promet – njih 20 do kraja ove godine, a postupno i svi ostali do konačne isporuke 80 novih vozila”, rekao je gradonačelnik Tomašević, istaknuvši kako će u modernizaciju tramvajskog voznog parka biti uloženo više od 200 milijuna eura.

Grad Zagreb je do sada kupio 40 kratkih niskopodnih tramvaja, koji će primarno prometovati na linijama 1, 3, 8 i 13. Prvi ugovor obuhvaća 20 tramvaja, koji će svi biti isporučeni do kraja godine, dok će preostalih 20 kratkih tramvaja stići naknadno. Uz to, u tijeku je javna nabava za 40 dugih tramvaja, čime će ukupan broj novih vozila doseći 80. Ovim ulaganjima planira se postupno zamijeniti stare visokopodne tramvaje te modernizirati zagrebački tramvajski vozni park.

“Ovo je prvi novi tramvaj u Zagrebu nakon 15 godina i prvi od 40 kratkih tramvaja proizvedenih upravo u našem gradu, za naš grad. To je izniman uspjeh hrvatske industrije i veliki korak prema modernizaciji javnog prijevoza”, naglasio je Tomašević.

Vrijednost ugovora za prvih 20 tramvaja iznosi 47,2 milijuna eura, a sredstva su osigurana putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, dok je Grad Zagreb financirao PDV iz gradskog proračuna.

Osim modernizacije tramvajskog voznog parka, Grad Zagreb provodi i druge projekte u javnom prijevozu – u tijeku je proces nabave 60 električnih autobusa, a do 2045. godine planira se potpuna elektrifikacija voznog parka ZET-a. Također, nakon 20 godina ponovno se širi tramvajska mreža, s novim tračnicama u Sarajevskoj i Heinzelovoj ulici.

Od prošle godine pravo na besplatan javni prijevoz imaju građani stariji od 65 godina, a od svibnja će to pravo biti prošireno i na mlađe od 18 godina, čime će oko 300.000 Zagrepčana moći koristiti usluge javnog prijevoza bez naknade.