Ministarstvo zdravstva i HZZO izvijestili su u petak da Bolnički Informatički Sustav (BIS) nesmetano radi te je osigurana adekvatna skrb svim bolesnicima, a sustav CEZIH-a je u potpunosti oporavljen te eRecepti i eUputnice ponovno rade.
“Jutros između 8,15 i 11,30 sati sustav CEZIH nije radio. Sustav je u potpunosti oporavljen. Funkcionalnost eRecepta i eUputnica je ponovo dostupna”, priopćili su iz HZZO-a.
Pritom napominju da problemi nisu vezani uz Microsoft, obzirom da taj dio sustava nije na Microsoft tehnologiji.
Iz HZZO-o su najavili radove zbog migracije na sustavu CEZIH od petka, 26. srpnja od 12 sati do ponedjeljka, 29. srpnja do 12 sati. “Radove ćemo maksimalno optimizirati kako bismo ih što ranije završili, tako je moguće da isti završe u ponedjeljak i prije 12 sati”, kažu u HZZO-u.
Iz Ministarstva zdravstva priopćili su da je nastavno na globalne tehničke probleme, njihov krizni tim kontaktirao sve bolničke zdravstvene ustanove koje u ovom trenutku potvrđuju da Bolnički Informatički Sustav (BIS) nesmetano radi te je osigurana adekvatna skrb svim bolesnicima.
“Na razini HZZO-a, izviješteni smo o prekidu rada CEZIH-a te je u međuvremenu tehnički problem uklonjen”, dodaju u priopćenju.
Brojne institucije i tvrtke diljem svijeta, među kojima zračne luke, banke, bolnice i medijske kuće, izvijestile su o tehničkim kvarovima koji im stvaraju poteškoće, među njima i hrvatske tvrtke i institucije.
Problem je nastao nakon posljednjeg update-a antivirusnog programa Crowdstrikea, koji je izazvao fenomen koji je u IT svijetu poznat kao “plavi ekran smrti” na Windows računalima.