Procjenjuje se da je u Hrvatskoj više od 40.000 ljudi kojima je dijagnosticirana celijakija, a broj ljudi kojima ova kronična autoimuna bolest još nije dijagnosticirana još je i veći. I u svijetu i kod nas kontinuirano raste broj osoba koje ne podnose gluten ili imaju neki oblik intolerancije na gluten zbog čega su i rastuće potrebe za bezglutenskom prehranom.

Celijakija se može liječiti isključivo strogom bezglutenskom prehranom koja dovodi do nestanka simptoma i oporavka sluznice tankog crijeva. Samim time, prehrambena industrija ima veliki utjecaj na život oboljelih jer im omogućava široku dostupnost adekvatne, sigurne i visokokvalitetne prehrane.

Podravka je prva kompanija u Hrvatskoj koja je, još prije 20 godina, prepoznala važnost pružanja adekvatnih informacija o hrani bez glutena, a svoj asortiman proizvoda bez glutena razvija od 2005. godine. Također, Podravka je prva prehrambena kompanija u Hrvatskoj koja je postala partner udruge CeliVita, a njeni su proizvodi bez glutena dostupni u registru bezglutenskih proizvoda. Registar je danas centralno mjesto informacija o prikladnim proizvodima, kako za oboljele od celijakije, tako i za sve one koji zbog intolerancija pripremaju hranu bez glutena.

„Život na strogoj bezglutenskoj prehrani vrlo je izazovan. Izbor namirnica prikladnih za prehranu i strogi uvjeti u kojima se bezglutenski obroci moraju pripremati, rezultira time da osobe oboljele od celijakije često puta ne mogu konzumirati hranu izvan svojih domova. Djeca uglavnom nemaju osigurane obroke u vrtićima i školama, a studenti u menzama. To je zaista veliki problem koji utječe na kvalitetu života tih ljudi. Naš registar bezglutenskih proizvoda pozitivan je iskorak u rješavanju tog problema. Drago nam je da je Podravka to na vrijeme prepoznala i postala prvi proizvođač čiji su proizvodi svoje mjesto našli u registru“, izjavila je Ida Čarnohorski, potpredsjednica Udruge CeliVita – Život s celijakijom.

U Podravkinom asortimanu danas se nalazi 350 bezglutenskih proizvoda – od žitarica za doručak, kremnih namaza, proizvoda od rajčice, čajeva, začina, ribljeg i mesnog asortimana, mješavina za kolače i slastice, gotovih umaka i još mnogo drugih.

„Podravka slijedi najnovije trendove u proizvodnji bezglutenskih proizvoda te ima razvijen kvalitetan sustav upravljanja alergenima, što je ključan proces u osiguranju sigurnosti proizvoda bez glutena. Riječ je o složenom procesu koji započinje procjenom rizika koji se mogu javiti tijekom proizvodnog procesa i narušiti sigurnost proizvoda bez glutena. Sigurnost je nužno osigurati u razvoju proizvoda, rukovanju sirovinama, proizvodnom procesu te deklariranju“, rekla je dr. sc. Davorka Gajari, direktorica Podravkine službe Senzorika i nutricionizam, dodajući kako je u proizvodnom procesu iznimno važno educirati i zaposlenike o rukovanju sirovinama jer je fizički kontakt najčešći način kontaminacije proizvoda glutenom. Osim svega navedenog, iznimno je važno provoditi kvalitetne i detaljne kvalitativne analize proizvoda.

Vrijednost globalnog tržišta bezglutenskih proizvoda danas iznosi više od šest milijardi dolara. Procjenjuje se da će u budućnosti nastaviti rasti, a stručnjaci očekuju da će do 2030. narasti 10%. Rezultat je to porasta broja oboljelih od celijakije i rasta drugih oblika intolerancije na gluten. No bezglutensku prehranu sve više odabiru i ljudi koji razmišljaju o zdravom načinu života, kao i osobe oboljele od drugih bolesti, kojima bezglutenska prehrana može pomoći i olakšati borbu s bolešću.

Kao vodeća prehrambena kompanija, Podravka u skladu sa svojom Nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. i širinom svoga asortimana nastoji omogućiti kvalitetnu i raznovrsnu prehranu za različite životne stilove i potrebe, uključujući i zdravstvene probleme kao što je nepodnošljivost glutena. Kontinuiranom brigom o oboljelima od celijakije, Podravka još jednom pokazuje svoju društveno odgovornu komponentu te nastoji potaknuti i ostale proizvođače hrane da prošire asortiman bezglutenskih proizvoda.