U povodu 90. obljetnice Hrvatskoga radija (HRT – HR) i 60. obljetnice Hrvatske televizije (HRT – HTV) Hrvatska radiotelevizija pripremila je u suradnji s Hrvatskom poštom prigodnu komercijalnu poštansku marku koja je u utorak predsatvljena javnosti.

HRT-ova poštanska marka bit će izdana 26. travnja. Motiv poštanske marke, čija je naklada 100.000 primjeraka, radijska su spikerica i kamerman, a osmislili su je grafički dizajneri Ivana Vučić i Tomislav Jurica Kaćunić.

Radio Zagreb počeo je emitirati 15. svibnja 1926., u doba kad je samo deset europskih i ukupno 15 zemalja u svijetu imalo radijsku postaju. Na 30. obljetnicu tog radija, godine 1956. program je počela emitirati i Televizija Zagreb, koja je te godine realizirala i prvi prijenos uživo.

“Od samih početaka sve do danas Hrvatska je radiotelevizija, usprkos mnogim teškoćama s kojima se suočavala, bila i ostala utemeljitelj trendova i neupitni predvodnik među javnim medijskim servisima na jugoistoku Europe. Naša je povijest bogata mnogim važnim programskim i tehnološkim iskoracima i rezultat je predanoga rada tisuća i tisuća ljudi koji su stvarali naše radijske i televizijske sadržaje. Svima njima posvećena je ova marka sa željom da se i na taj način trajno zabilježi njihov doprinos razvoju hrvatskoga javnog medijskog servisa”, istaknuo je obnašatelj dužnosti glavnoga ravnatelja Hrvatske radiotelevizije Siniša Kovačić na predsatvljanju u središnjemu poštanskom uredu Hrvatske pošte u Jurišićevoj ulici u Zagrebu.

Kao javni medijski servis, Hrvatska radiotelevizija svojim je radom i programskim sadržajima obvezna čuvati nacionalni identitet, jezik i kulturu, poticati razvoj civilnoga društva i demokracije, promicati toleranciju i poštovanje različitosti, podupirati poduzetništvo te poticati solidarnost i humanost. Te društveno važne zadaće svakodnevno ispunjava mnogim javnim medijskim sadržajima kojima obrazuje, informira i zabavlja svoje korisnike, ističe HRT.

Predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivica Kranjčić izrazio je zadovoljstvo što su se izdavanjem te prigodne poštanske marke pridružili obilježavanju velikih obljetnica HRT-a.

“Poštanske su marke i danas u vrijeme novih tehnologija vrijedne i cijenjene i sigurni smo da će i ova HRT-ova markica postati dio mnogih filatelističkih kolekcija te se čuvati još dugi niz godina”, rekao je Kranjčić.

Na predstavljanju prigodne HRT-ove poštanske marke bila su i poznata lica s HRT-a koja će se pronaći na njezinim motivima: Željka Fattorini, Vesna Spinčić-Prelog, Milka Babović, Saša Zalepugin, Oliver Mlakar, Đelo Hadžiselimović, Vladimir Fučijaš i Lazo Goluža. Na predstavljanju su bile i Karla Brnobić, kći Helge Vlahović-Brnobić, te Jadranka Stiperski, kći spikerice Radio Zagreba Nade Vince, priopćio je HRT.

Puštanje u promet HRT-ove komercijalne poštanske marke prva je aktivnost kojom će HRT sljedećih mjeseci proslaviti svoje dvije velike obljetnice. Tako će, među ostalim, na prigodnoj mrežnoj stranici obljetnica.hrt.hr početkom svibnja biti objavljeni vremeplov s bogatom povijesti HRT-a te novo izdanje “Leksikona radija i televizije”.

U svibnju će se nastaviti i HRT-ova prigodna komunikacijska kampanja “Priče svake generacije” u sklopu koje je najpoznatijim navodima, emisijama i poznatim osobama prikazana bogata povijest Hrvatske radiotelevizije. U nastavku te kampanje svoje će priče povezane s HRT-om imati priliku napisati i slušatelji i gledatelji te poznati književnici, publicisti i novinari. Izbor najljepših priča bit će objavljen na HRT-ovoj prigodnoj mrežnoj stranici obljetnica.hrt.hr, najavio je HRT.
(Hina)

fah