Sinoć je u zagrebačkom Centru Kaptol održana promocija knjige “Strateško upravljanje sportskom komunikacijom”, koju potpisuje pet autora Ivan Tomić, Davor Pavić, Tomislav Madžar, Zoran Tomić te Damir Primorac. Predstavljanju ove jedinstvene knjige, prve takve na hrvatskom jeziku, prisustvovao je čitav niz uglednika iz svijeta sporta, novinarstva i drugih društvenih područja, a kojima je ova knjiga prema riječima autora i namijenjena.

Prilikom prezentacije knjige istaknuto je kako ona na jednom mjestu sažima značenje i ulogu komunikacije u suvremenome sportu te predstavlja svojevrsni vodič za trenere, sportaše te sve ostale dionike sporta. Na promociji su autori naglasili da su nastojali praktičnim primjerima i studijima slučaja sadržaj knjige približiti svakomu sportskom pojedincu te kako njezina primjena nadilazi samu znanstvenu primjenu.

U svom uvodnom izlaganju, dekan Edward Bernays University Collegea, Damir Jugo je istaknuo kako će knjiga biti od velike koristi svima koji se bave komunikacijama, odnosima s javnošću i medijima, ali i samim sportašima te svim sportskim djelatnicima, trenerima i stručnom sportskom vodstvu. „U trinaest poglavlja, na više od 160 stranica knjiga obrađuje sva područja relevantna za učinkovito komuniciranje te predstavlja koncentrat znanja o komunikacijama u sportu.“ – nadodao je Damir Jugo.

Uzvanicima se obratio i ravnatelj Nogometne akademije HNS-a Vatroslav Mihačić koji je kao autor predgovora istaknuo i podcrtao važnost kontinuirane edukacije sportaša na polju komunikacije. Uime skupine autora obratio se i prvi autor ove knjige, Ivan Tomić, koji je jasno naglasio kako se komunicirati mora. „Ova knjiga pisana je temeljem zaključaka opsežnih istraživanja i teorijskih te empirijskih saznanja. Potaknuti nedostatkom stručne literature na ovu temu, kolege i ja smo odlučili sastaviti svojevrsni priručnik za uspješnu komunikaciju kako u sportu tako i u svakodnevnom životu.“, dodao je Tomić.

STRATEŠKIM KOMUNICIRANJEM DO SPORTSKIH USPJEHA

U sklopu promocije održan je zanimljiv i dinamičan panel razgovor u kojem su sudjelovali renomirani sportski novinar Anton Samovojska, savjetnik predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović Tomislav Madžar, autori Davor Pavić i Ivan Tomić te glasnogovornik HNS-a Tomislav Pacak. U svom stilu Anton Samovojska je istaknuo kako je riječ o prvoj knjizi ove vrste u Hrvatskoj. Knjigu je opisao kao izvanredno, lagano, čitko i jednostavno, a istovremeno stručno štivo koje otvara čitav niz tema o kojima je potrebno pisati knjige i sveučilišne udžbenike.

Tomislav Madžar je govorio o važnosti komunikacije u sportskoj medicini te o psihologiji u sportu, a najvažnijim je ocijenio povjerenje, pritom istaknuvši: „Današnjoj komunikaciji nedostaje povjerenja, a to se ponajbolje očituje u slučajevima ozljeda igrača. Problemi su na natjecanjima poput SP-a svakodnevni, ozljede neizostavne, stoga je pravovremena komunikacija ili izostanak komunikacije svojevrsna strateška odluka.“ Zaključio je kako su povjerenje i zajedništvo, uz sve naše komparativne prednosti ključ uspjeha hrvatskog sporta, ali i društva i gospodarstva u cjelini. Davor Pavić je rekao kako je krajnje vrijeme da upravni odbori hrvatskih klubova spoznaju važnost odnosa s javnošću te njihovu ulogu u kreiranju ključnih poruka kluba i smjera komunikacije pa i samog poslovanja kluba.

Svoju riječ je dobio i Tomislav Pacak, glasnogovornik Hrvatskog nogometnog saveza koji je svojim iskustvima posvjedočio važnost ovakve knjige te u kratkim crtama opisao okolnosti u kojima se komunicira u sportu. „Svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji, osim povijesnog uspjeha naših nogometaša, pokazalo je i važnost komunikacije, između igrača, izbornika, stručnog stožera, medija i navijača. Komunikaciji smo pristupili planski i djelovali smo prema unaprijed definiranoj strategiji. Izgradili smo nevjerojatan duh zajedništva koji smo svakodnevno promovirali, ali i istinski živjeli. Na kraju smo ga prenijeli i na cijelu Hrvatsku te je to još jedan uspjeh otvorene, iskrene i pozitivne komunikacije.“ – zaključio je Pacak.

Zadovoljstvo su na kraju pokazali i oni kojima je pisana ova knjiga, pa je tako Dinamov trener Nenad Bjelica istaknuo kako je ovo knjiga i tema koja je izuzetno bitna svakom nogometnom treneru te da je jako radostan zbog dolaska ovakvog štiva na naše police.

Proslavljeni vaterpolist Dubravko Šimenc je izjavio: „S radošću sam došao na promociju jedne ovakve knjige koja je izuzetno potrebna svima nama koji djelujemo kao sportski djelatnici. Moram reći kako su dojmovi nakon promocije odlični i siguran sam da ću i ja naći neke dijelove u njoj koje ću vjerujem primijeniti na svoje poslovne projekte.“

Nakon službenog dijela programa uslijedilo je neformalno druženje brojnih uzvanika među kojima su se našli i novinari te novinarski urednici Anita Malenica, Silvija Londero, Dražen Klarić i Mario Zorko, sportski djelatnici Alen Lesički, Tomislav Svetina i Marijan Kustić te glumica Marija Borić i modna dizajnerica Aleksandra Dojčinović. Vodećih ljudi iz svijeta sporta, novinarstva i odnosa s medijima zajedno su zaključili kako se daju naslutiti nove struje u sportskoj komunikaciji u Hrvatskoj te kako će i ova knjiga znatno doprinijeti ovom segmentu razvoja hrvatskog sporta.

Knjiga se ne nalazi u slobodnoj prodaji već ju je moguće preuzeti na www.zorantomic.net

prigorski.hr