Autobiografija sarajevskoga konceptualnog umjetnika Brace Dimitrijevića “Louvre je moj atelje, ulica moj muzej” predstavljena je u ponedjeljak navečer u klubu Lauba u Zagrebu.
O knjizi su, uz autora Bracu Dimitrijevića, govorili pisac Miljenko Jergović i glavni urednik nakladne kuće Fraktura, koja je objavila knjigu – Seid Serdarević.
Jergović je istaknuo da postoji nešto pretjerano svečano u priredbi na kojoj se predstavlja ova knjiga, dodavši kako ne bi bilo pretjerano svečano da nije riječ o ovoj i ovakvoj knjizi. Ovo je, ocijenio je, jako pametna knjiga i silno darovito napisana te je prepuna raznih autorovih mistifikacija, a mjestimično je i čudesno duhovita knjiga.
Riječ je o knjizi u kojoj ‘postoje neke epizode, neki redovi, anegdotalni događaji, na kojima će se uvijek oni koji budu svjesni što su pročitali, ili rasplakati ili sami od sebe sakriti suzu ili će naprosto doživjeti totalnu identifikaciju’, napomenuo je.
Serdarević je istaknuo kako Dimitrijevićeva autobiografije sažeto, precizno i točno opisuje umjetnički rad Brace Dimitrijevića – od prve izložbe koju je imao kao desetogodišnjak u rodnom Sarajevu do različitih svjetskih muzeja i galerija.
Dimitrijević beskompromisno otvara nove poglede na umjetnost oslanjajući se na tradiciju koju iščitava neopterećen predrasudama, ocijenio je.
Poput uzbudljiva romana autobiografija “Louvre je moj atelje, ulica moj muzej” pokazuje da su strast, talent, upornost i neposustajanje elementi koji su potrebni da svijet razumije i prihvati drugačije, rekao je Serdarević.
Slobodan Braco Dimitrijević rođen je 1948. u Sarajevu. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1971. godine.
Za njegov umjetnički razvoj važni su studijski boravci u Londonu i Berlinu, nakon kojih je stekao međunarodni ugled i priznanje.
U proteklih 40-tak godina izlagao je diljem svijeta. Njegove samostalne izložbe bile su prikazane na lokacijama poput: Tate galerije i Institut za moderne umjetnosti u Londonu, Kunsthalle Bern, Museum Ludwig u Kölnu, Kunsthalle Dusseldorf, Muzej modernih umjetnosti (MUMOK) u Beču, Državni ruski muzej u Sankt Peterburgu, Xin-Dong Cheng prostor savremene umjetnosti u Pekingu, Musée d’Orsay u Parizu i Muzej moderne umjetnosti u Milanu (Galleria d’Arte Moderna, Milan).
Sudjelovao je više puta na Venecijanskom bijenalu te velikim skupnim izložbama kao što su Sao Paulo Bijenalu, Sydneyjskom bijenalu, Havanskom bijenalu i Bijenale u Gwangju i u Moskvi.